| Galleria > Yleinen > Traktorit ja koneet | 
| TIEDOSTO 3546/14506 | ![]()  | 
                ![]()  | 
                ![]()  | 
                ![]()  | 
        
                        
  | 
            ||
                        
  | 
        
| Äänestä tätä kuvaa (äänet: 1/5 1 äänellä) | |||||
| Tiedoston tiedot | |
| Tiedostonimi: | P5110118.JPG | 
| Albumin nimi: | v8950a / Traktorit ja koneet | 
| Arvo (1 ääntä): | ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()  | 
| Avainsanat: | valtra | 
| Kuvaajan nimi: | v8950a | 
| Kuva otettu pvm: | 11.5.2012 | 
| Paikkakunta: | maaninka | 
| Tiedostokoko: | 277 kt | 
| Lisätty galleriaan: | %06.%08.%2012 | 
| Tarkkuus: | 2108 x 1581 pikseliä | 
| Katseltu: | 3766 kertaa | 
| URL: | https://www.pottupellossa.fi/gallery/displayimage.php?pid=49622 | 
| Suosikit: | Lisää suosikkeihin | 
Kommentti 1 - 12 12:n joukosta Sivu: 1  | 
            
  | 
    |||
| 
             
                Onko paljonkin eroa uuden ja vanhalla N-sarjalaisella..?
             
            
         | 
    
            
  | 
    |||
| 
             
                yks isäntä kanssa päivitti  vanhan ännäläiosen uuteen 141, koppi jouset ja kaikki, eikä tarvii vielä lisäillä aineita.
             
            
         | 
    
            
  | 
    |||
| 
             
                uuteen tuli hieman lisää varusteita sähköinen kuormaajan ohjaus,koppi jouset,90l/min hydr.pumppu(tosin syksyllä keulapumppu kuormaajalle) ja muutama muu varuste. ja mitä nyt kuuteen vuoteen muuttunut vähän ulkomuoto mutta ei mitään suurempia eroja   
            
         
             | 
    
            
  | 
    |||
| 
             
                Menikö "vanha" ännä vaihtoon tuntien takia vai?
             
            
         | 
    
            
  | 
    |||
| 
             
                juu tuntien ja piti vaihtaa ennenkö tulee ureaa. viimonen n141 mikä oli valmistuslistoilla komeilee tossa yllä   
            
         
             | 
    
            
  | 
    |||
| 
             
                Ihmeellistä tämä urea pelko, ajetaan mieluummin syöpöllä tukko koneella öljyt mustana...  
            
         
             | 
    
            
  | 
    |||
| 
             
                Meinaatko että jos on urea kone niin ei öljyt mustu   
            
             Semmosen dieselin kun vaan näkis   
             | 
    
            
  | 
    |||
| 
             
                Ja tässä N-tapauksessa urea mottinen 143 ois ollu jo hoikemmalla nokalla.
             
            
         | 
    
            
  | 
    |||
| 
             
                mutta urea jäätyy pakkasessa ja ei oo lämmintä hallia niin kellarissa(ko) sitä pitäs sitte talvella pitää?   
            
         
             | 
    
            
  | 
    |||
| 
             
                Valtran nokka-akselilla toteutettu "EGR" mustaa öljyjä aika ikävästi, verrattuna vaikka vanhempiin moottoreihin.  Ja tästä on oma kohtaista kokemusta.
             
            
         | 
    
            
  | 
    |||
| 
             
                Noissa vanhemmissa deutseissa oli kyllä ihan yhtä mustat öljyt vaihtaessa 250h kohdalla kuin näissä uudemmissa (500h vaihtoväliä) toisessa on nokka-akselilla toteuttettu EGR ja toisessa jäähdytetyt pakokaasut menee EGR venttiilin säätelemänä koneeseen   
            
            Dieselin öljyt on aina mustia jos sen vaan pistää käymään öljynvaihdon jälkeen...
             | 
    
            
  | 
    |||
| 
             
                egr saa hiottua pois nokka-akselista kunhan takuu aika ainakin menee ohi  
            
         
             | 
    
Kommentti 1 - 12 12:n joukosta Sivu: 1  | 







            
            
    Semmosen dieselin kun vaan näkis