Tietoa meistä

Pottupellossa.fi historiaa ja nykypäivää:

pottupellossa.fi on Suomen suurin konegalleria, johon jokainen voi laittaa omia kuviaan esille. Kuvia onkin galleriassa jo yli 27.000 kappaletta ja niitä on katsottu yli 118 miljoonaa kertaa.

Sivustomme idea on antaa jokaiselle mahdollisuus laittaa omia kuvia ajoneuvoista esille, joita sitten käydään katsomassa ja kommentoimassa.

Monet ovat varmaan miettineet kuinka pottupellossa.fi-sivusto on saanut alkunsa.

Alunperin pottupellossa.com-osoite oli vain kahden tietotekniikka-alan ammattilaisen testauspaikka, jossa kokeiltiin erilaisia www-sivustoja.

Domainnimi on varattu 2003 vuonna (pottupellossa.com) ja nimi on nivalalaisen Sami Salanteen ideasta syntynyt.

Kooma.pottupellossa.fi oli alunperin tarkoitettu nivalalaisten koneiden konegalleriaksi, jonka nivalalainen Jani Teppo (QPappa) loi syksyn 2003 aikana.

Joulukuussa 2003 sivustolle ruvettiin ottamaan vastaan kaikkien suomalaisten koneiden kuvia.

Alkuvaiheessa sivustoa mainostettiin vain irkissä ja muutamilla maatalousaiheisilla keskustelupalstoilla.

Verkkotunnus www.pottupellossa.com osoite otettiin käyttöön 2005 vuoden aikana.

Sivuston ylläpitäjinä on toiminut alusta lähtien QPappa ja Kaupoi, myöhemmin ylläpitoon on lisätty muutamia henkilöitä valvomaan kuvia ja kommentteja.

Vuoden 2006 alussa sivusto jouduttiin vaihtamaan isommalle palvelimelle kävijämäärän kasvaessa ja samalla toiminnan rahoittaminen siirtyi Tmi QPapalle.

Verkkotunnus www.pottupellossa.fi otettu käyttöön keväällä 2007.

Vuonna 2012 pääsimme vaihtamaan jälleen kerran palvelinta isompaan, kun kapasiteetti tuli ongelmaksi.

Sivusto vaihtoi omistajaa 2016 keväällä ja aikasempi ylläpitäjä (QPappa) siirsi vetovastuun uudelle ylläpitäjälle (Saku Savolaiselle).

2017 kesällä sivustolle on tehty parannuksia ja uudistuksia mm. käytettävyyteen ja ulkoasuun. Sivuston logo ja yleisilme on myös uudistettu samalla.

Mainostus & rahoitus:

Toiminta alunperin meni QPapan lompsasta, jolloin kustannukset olivat murto-osa nykyisistä kustannuksista. Nykyään sivuston kustannukset pyritään kattamaan mainostuloilla, jotka syntyvät mainoksiin tulevista klikkauksista. Sivustolle on mahdollista ostaa mainostilaa, yhdeydenotot Mainostajalle-osion kautta.

Sivuston kävijämäärät:

Sivustolla on eri kävijöitä viikottain 10.000 – 25.000 riippuen vuodenajasta. Lähde: Google Analytics.