| Galleria > Yleinen > Traktorit ja koneet |
| TIEDOSTO 3546/14506 | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
||
|
| Äänestä tätä kuvaa (äänet: 1/5 1 äänellä) | |||||
| Tiedoston tiedot | |
| Tiedostonimi: | P5110118.JPG |
| Albumin nimi: | v8950a / Traktorit ja koneet |
| Arvo (1 ääntä): | ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
| Avainsanat: | valtra |
| Kuvaajan nimi: | v8950a |
| Kuva otettu pvm: | 11.5.2012 |
| Paikkakunta: | maaninka |
| Tiedostokoko: | 277 kt |
| Lisätty galleriaan: | %06.%08.%2012 |
| Tarkkuus: | 2108 x 1581 pikseliä |
| Katseltu: | 3764 kertaa |
| URL: | https://www.pottupellossa.fi/gallery/displayimage.php?pid=49622 |
| Suosikit: | Lisää suosikkeihin |
Kommentti 1 - 12 12:n joukosta Sivu: 1 |
|
|||
|
Onko paljonkin eroa uuden ja vanhalla N-sarjalaisella..?
|
|
|||
|
yks isäntä kanssa päivitti vanhan ännäläiosen uuteen 141, koppi jouset ja kaikki, eikä tarvii vielä lisäillä aineita.
|
|
|||
|
uuteen tuli hieman lisää varusteita sähköinen kuormaajan ohjaus,koppi jouset,90l/min hydr.pumppu(tosin syksyllä keulapumppu kuormaajalle) ja muutama muu varuste. ja mitä nyt kuuteen vuoteen muuttunut vähän ulkomuoto mutta ei mitään suurempia eroja
|
|
|||
|
Menikö "vanha" ännä vaihtoon tuntien takia vai?
|
|
|||
|
juu tuntien ja piti vaihtaa ennenkö tulee ureaa. viimonen n141 mikä oli valmistuslistoilla komeilee tossa yllä
|
|
|||
|
Ihmeellistä tämä urea pelko, ajetaan mieluummin syöpöllä tukko koneella öljyt mustana...
|
|
|||
|
Meinaatko että jos on urea kone niin ei öljyt mustu
Semmosen dieselin kun vaan näkis
|
|
|||
|
Ja tässä N-tapauksessa urea mottinen 143 ois ollu jo hoikemmalla nokalla.
|
|
|||
|
mutta urea jäätyy pakkasessa ja ei oo lämmintä hallia niin kellarissa(ko) sitä pitäs sitte talvella pitää?
|
|
|||
|
Valtran nokka-akselilla toteutettu "EGR" mustaa öljyjä aika ikävästi, verrattuna vaikka vanhempiin moottoreihin. Ja tästä on oma kohtaista kokemusta.
|
|
|||
|
Noissa vanhemmissa deutseissa oli kyllä ihan yhtä mustat öljyt vaihtaessa 250h kohdalla kuin näissä uudemmissa (500h vaihtoväliä) toisessa on nokka-akselilla toteuttettu EGR ja toisessa jäähdytetyt pakokaasut menee EGR venttiilin säätelemänä koneeseen
Dieselin öljyt on aina mustia jos sen vaan pistää käymään öljynvaihdon jälkeen...
|
|
|||
|
egr saa hiottua pois nokka-akselista kunhan takuu aika ainakin menee ohi
|
Kommentti 1 - 12 12:n joukosta Sivu: 1 |







Semmosen dieselin kun vaan näkis