Galleria > Yleinen > Traktorit ja koneet
Patruuna ja rankakuorma
Rankakuormaa päälle, kamalaa heitellä kuormaan tuollaasia risuja
Avainsanat: Patruuna

Patruuna ja rankakuorma

Rankakuormaa päälle, kamalaa heitellä kuormaan tuollaasia risuja

DSC00041b.JPG penkki.jpg kuormaa.jpg valtra_6400_023.jpg Kuva0253.jpg
Äänestä tätä kuvaa (ei vielä ääniä)
Tiedoston tiedot
Tiedostonimi:kuormaa.jpg
Albumin nimi:moguli / Traktorit ja koneet
Avainsanat:Patruuna
Kuvaajan nimi:Moguli
Kuva otettu pvm:17.11.2011
Paikkakunta:Karvia
Tiedostokoko:278 kt
Lisätty galleriaan:%17.%11.%2011
Tarkkuus:800 x 600 pikseliä
Katseltu:3759 kertaa
URL:https://www.pottupellossa.fi/gallery/displayimage.php?pid=46607
Suosikit:Lisää suosikkeihin

Kommentti 1 - 17 17:n joukosta
Sivu: 1

Nuffieldmaster   [%18.%11.%2011 kpe2011 %09:%marraskuu]
Härmäläinen patarautapaska kärrinä ja kuormaajana. Kävin taas tutustumassa koneagriassa moisiin, pari mallia jo lyö kampoihin muillekkin, mutta nämä perusveivarit, ei hyvää päivää...
oppipoika   [%18.%11.%2011 kpe2011 %11:%marraskuu]
Aika aran näköisesti noi käännön hydrauliputket tossa tarjolla. Eiköhän tuollakin ne normaalin maatilan hankinta- ja polttopuut ajele, käyttöä kuitenkin vain muutama tehokas työpäivä vuodessa.
NHTS115   [%18.%11.%2011 kpe2011 %12:%marraskuu]
rangan ajo on varsinkin ajokoneella syvältä
Simppa   [%18.%11.%2011 kpe2011 %18:%marraskuu]
Turha kai näitä kärry- ja kuormainpaketteja on lähteä vertailemaan ammattikoneiden eli ajokoneiden kanssa. Kompromissejä on näissä tehty, sen nyt jokaisen luulisi ymmärtävän. Tietty merkkien kesken on suuriakin eroja esim. kestävyydessä ja käytettävyydessä ja muissa ratkaisuissa.
rattorimies   [%18.%11.%2011 kpe2011 %18:%marraskuu]
omialtaista hakevärkkiä ehkä turhaan karsittu, vuodenpäästä oksatkin murenee kivasti hakkurissa.
Nuffieldmaster   [%18.%11.%2011 kpe2011 %18:%marraskuu]
Yksi papattaja tokaisi joskus, että pohjanmaalaisille ei olisi ikunaan pitänyt antaa hitsikonetta... Tuokin sermi hyvä esimerkki, sitten nuo tukijalkojen avonaiset sylinterit putkituksineen, aivan varmasti osuu joskus koura varteen ja pölli putkeen...
kivenpyörittäjä   [%18.%11.%2011 kpe2011 %19:%marraskuu]
Ihan hyvännäköisiä rankoja.Koneagriassa katoin minäkin jotain hieman isompaa Patruunaa, oli siinäkin arkoja rakenteita tyrkyllä sotkeutumaan risuihin-puhumattakaan kovemmista osumista.
Jekki   [%18.%11.%2011 kpe2011 %21:%marraskuu]
joo tua sermi kyllä naurettava, eikä näkyvyys ainakaan parane, varmaan kohta simultan vantaatkin salamiakkikuviolla. mutta eikai rautaputki heti poikki mee jos nyt vähä littuhun, meillä vanaha hakkisouvari jossa ei mikään oo hyvin suojas ollu, silti ajettu puuta pirusti aikoinaan. ja jos kalapuntaris ja kärrys on arkoja paikkoja niin mitä on siinä millä sitä veretään.
VALTRA M150   [%19.%11.%2011 kla2011 %08:%marraskuu]
eihän tosta sermistä nää edes kunnolla läpi.. itse en oikeen nuista pohjanmaan poikien tekemistä koneista kauheesti välitä... elhoa en syrji vaikka pohjanmaalla tehty...
6350   [%19.%11.%2011 kla2011 %09:%marraskuu]
Noilla ammattimaisempia metsävehkeitä tekevillä valmistajilla(Kesla,Kronos) on yleensä enemmän käyttöä kestävästi viimeistelty nämä isäntälinjan vehkeetkin.
moguli   [%20.%11.%2011 ksu2011 %14:%marraskuu]
Ompas taas tullut isien pikkupojilta rakentavia kommentteja.
Nuffieldmaster   [%20.%11.%2011 ksu2011 %16:%marraskuu]
Sanoppas Moguli ihan oikeasti, onko tuo sermi mukama hyvin tehty? Samoin nuo tukijalat ja tuo putkitus/letkutus yleensä, esim. nostosylinteri ottamassa iskuja heti? Sen verran on metsässä tullut telkuttua sekä ammatti, että harrastelijakalustolla, että jotain pientä kokemuspohjaa on sanoa mielipiteitä.
Wallu kuski   [%20.%11.%2011 ksu2011 %18:%marraskuu]
Joo kyllähän tästäki aiheesta voi olla montaa mieltä mutta kyllä nuo putkitukset on niin onnettomalla suojauksella ja yleensäkkin veelty miten sattuu että huh huh... tuo sermi on ehkä luja, mutta ei käytännöllinen. Kyllähän tuolla varmasti puut ajelee, mutta kun oikeesti ruetaan ajamaan puita jossai risukossa niin oppii arvostamaan noita ominaisuuksia. Kyllä vastaavan kokoluokan keslassa on putkitus pikkusen paremmin toteutettu, vaikka ei ammattiajoon ole suunniteltukaan Vink
oppipoika   [%20.%11.%2011 ksu2011 %20:%marraskuu]
Mikä on hintapolitiikka tässä ja noissa "paremmissa" kärryissä? Saako noita "parempia" samaan rahaan?
moguli   [%20.%11.%2011 ksu2011 %20:%marraskuu]
Kyllä tuosta hyvin näkee kuorman heitellä kyyttiin. Ja mitä viimeistelemättömyyteen tulee niin kaikki saa hosumalla ja välinpitämättömyydellä rikki.
Nuffieldmaster   [%21.%11.%2011 kma2011 %06:%marraskuu]
Tuota moni sopertaa, että hosumalla ja välinpit. rikki mutta itse vastustan sitä idiotismia, että jos tuote voidaan tehdä hyväksi niin miksi ei tehdä sitten sellaiseksi, että se kestää? Jos ajatellaan raudan kestävyyttä niin poikittain olevilla lattasermillä on paljon parempi kestävyys kun tuollaisella. Valtralla oli tuollainen vaihtokoneena, sermi aivan tuhannen paskana. Eikä edes tukia ensimmäisiin pankkoihin, eikä edessäkään minkään valtakunnan tukea. Nojasi mukavasti eteenpäin... Pyörivät silmät
ola_90   [%23.%11.%2011 kke2011 %08:%marraskuu]
tuossa kuormaajassa ei oo mitää vikaa, tukijalat hyvät ja tuosta putkituksesta sen verran että sais olla joo suojassa,, sermistä ei voi sanoa että ois hyvä, samaa mieltä oon wallu kuskin kanssa että keslan/patun vastaavassa kuormaajassa on putkitukset tosi hyvin suunniteltu ja suojassa hyvin

Kommentti 1 - 17 17:n joukosta
Sivu: 1