| Galleria > Yleinen > Traktorit ja koneet |
| TIEDOSTO 3048/14505 | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|||
|
| Äänestä tätä kuvaa (äänet: 2.6/5 5 äänellä) | |||||
| Tiedoston tiedot | |
| Tiedostonimi: | jaskadebor_027.jpg |
| Albumin nimi: | case956xl / Traktorit ja koneet |
| Arvo (5 ääntä): | ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
| Kuvaajan nimi: | case956xl |
| Paikkakunta: | Perniö |
| Tiedostokoko: | 533 kt |
| Lisätty galleriaan: | %31.%01.%2013 |
| Tarkkuus: | 2108 x 1581 pikseliä |
| Katseltu: | 3688 kertaa |
| URL: | https://www.pottupellossa.fi/gallery/displayimage.php?pid=51305 |
| Suosikit: | Lisää suosikkeihin |
Kommentti 1 - 10 10:n joukosta Sivu: 1 |
|
|||
|
Järkyttäviä tämmöset lavetit, aisa paino älytön!! Miten voi vetosilmukka kestää, kun itellä ei taho kestää ees normi painoilla...
|
|
|||
|
Mitäs järkyttävää tuas aisapainos on ???? 13t jaetaan pualiksi lavetin telille ja vetosilimukkaan. Kuormasta tulee siis 6,5 t kumpaankin päähän, plus tiätty lavetin paino. Ompahan pitoja vetokoneen töppösillä
|
|
|||
|
Ei sitä ihan noin vain jaeta. Katso ensi missä kaivurin painopiste on, taitaa olla aika paljon lähempänä traktoria kuin teliä.
|
|
|||
|
Vaikka se painopiste oliskin keskellä koukun ja telin väliä niin siltikin suurin sallittu kuormitus koukulle ylittyis yli 3,5 tn:D
|
|
|||
|
Onko lavetissa jarrut? Kun laskee traktorin massan 4950 kg ja lisäpainot 4*80kg, niin saadaan jarruttomalle hinattavalle laitteelle 13702 kg:n maksimi massa. 13 t kaivinkone ja lavetti 1500 kg, niin taidetaan olla jo sakkorajan pahemmalla puolella. Vai voiko etukuormaajan massan ottaa huomioon lisäpainoissa?
|
|
|||
|
no nyt menee pilkun nussimisen puolelle
enemmän mua pelottais vetokoukun murtuminen ku jetsonit...
|
|
|||
|
No joo niin meni, itellä vaan ollut just noi kytkentämassat tarkastelun alla, niin tuli innostuttua sitä tässäkin pohtimaan.
|
|
|||
|
Harvemmin se koukku sentäs murtuu mutta vetosilmukka voi poiketa. ja jos tuolla painolla antaa koukku periksi tuon ikäises konees niin saa soittaa suolahteen.
|
|
|||
|
Oho. no silmukkaahan mä tarkotin vaikka koukun kirjoitin..
|
|
|||
|
Suosittelen kyllä kehikon rakentamista pyörienpäälle niin on kuljetus hieman mukavampaa... vaikkakin koneen ajaminen ylemmäs on tarkempi homma...
|
Kommentti 1 - 10 10:n joukosta Sivu: 1 |








enemmän mua pelottais vetokoukun murtuminen ku jetsonit...