Galleria > Yleinen > Traktorit ja koneet
Klikkaa kuvaa nähdäksesi se täysikokoisena

M-F 168

Palmu ohjaamoinen maatilojen yleiskone 70-luvulta ahkeroi edelleen piharakentamisessa

20160601_104659.jpg 20160711_132654.jpg 168b.jpg Valtra8400.jpg 019~0.jpg
Äänestä tätä kuvaa (äänet: 3.8/5 13 äänellä)
Tiedoston tiedot
Tiedostonimi:168b.jpg
Albumin nimi:Setämies / Traktorit ja koneet
Arvo (13 ääntä):44444
Avainsanat:Massey-Ferguson
Tiedostokoko:330 kt
Lisätty galleriaan:20.08.2016
Tarkkuus:1000 x 662 pikseliä
Katseltu:1497 kertaa
URL:https://www.pottupellossa.fi/gallery/displayimage.php?pid=57939
Suosikit:Lisää suosikkeihin

Kommentti 25 - 44 44:n joukosta
Sivu: 1 - 2 - 3

3070 E   [14.09.2016 klo 10:21]
Löysin tälläisen kuvan Kemopetrolin mieltä lämmittämään: http://www.pottupellossa.fi/gallery/displayimage.php?pid=40767 Erittäin iloinen
Kemopetrol   [14.09.2016 klo 12:18]
3070 E: Hieno löytö ehottomasti Erittäin iloinen
Setämies   [14.09.2016 klo 13:56]
Niin ja lue tarkasti se kyseisen Fergun käyttökokemukseen perustuva omistajan kommentti : " Samassa koneessa ollu, mut kun tuli patti kylkeen niin laitetiin paripyöriks. Ihan tarpeelliset kun joutuu laittaa keulan täyteen painoja kylväessä." Joo, niin se sano että kun JOUTUU KEULAN LAITTAAN TÄYTEEN PAINOJA KYLVÄESSÄ. Varmaan eri valmistuserää kun Kemopetroolin suvussa kulkenut malli kun tuppaa keuliin Nauru
dexta-_   [14.09.2016 klo 14:03]
Mutta sitä ei tarina kerro latooko Kemopetrol 05 sarjan valmetteihin keulan täyteen painoja, kun se on vakiona niin mahottoman kevyt. Nauru
Jopo   [14.09.2016 klo 15:09]
Kyllä varmasti saadaan tarkka selvitys Valmetin 05-sarjan painonjakaumasta erilaisissa tehtävissä, jahka alan asiantuntija saa rasvattua kirjoituskoneen laakerit Erittäin iloinen Nauru Vink
Kemopetrol   [14.09.2016 klo 15:13]
dexta: Pienempään 05 -sarjalaiseen kyllä ja isompaan 4pyttyseen riittää yleensä etukuormaajan kauha pitkä aisasella kuormaajalla vastapainoksi kun perässä on jotain kohtuu helppoa vetopidon maksimointia vaativaa Erittäin iloinen Takavanteissa sais toki olla vannepainoja mutta välttää tuon kokosessa ja ikäsessä traktorissa vaikka niitä ookkaan ku ei oo välttämätön pakko rueta lumikauhalla maata tai hiekkaa kuormaahan.. Ja sitte jos on pakko kuormata kaikki mitä etukuormaajasta lähtee harvoin niin laittaa sitte lookan vastapainoksi perään.. Erittäin iloinen
Kemopetrol   [14.09.2016 klo 15:20]
Jopo: jaksoit aatella nyt jo ehottomasti meikäläistä pitemmälle Nauru Nyt ei jaksa kyllä 05 painojakauma vähempää kiinnostaa kuhan jaksais vaan ajella sillä yhen isomman homman loppuun asti.. Toistaiseksi menee arvioitua positiivisemmin kun alustava arvio polttoaineen kulutukselle oli kyseiseen operaatioon 1litra / ajettu tonni hiekkaa. Mutta nyt näyttää siltä että voipi olla että polttoaineen kulutus on tuo 1 litra / tonni kun ajettu sora on lapattu ja taputeltu perille oikeisiin kohteisiin..
Jopo   [14.09.2016 klo 18:38]
Hyvä että risukasaankin paistaa joskus aurinko Cool Erittäin iloinen
Kemopetrol   [14.09.2016 klo 20:10]
Yllättävän taloudellisesti 705 lastaa ja vetää 12 tonnin hiekkakuormilla ja 5 km siirtomatkalla tavaraa. Ajettu määrä tällähetkellä n. 240 tonnia ja polttoainetta on kulunu tuona aikana n. 160 litraa Erittäin iloinen Äkkiseltään vois väittää ettei tuommosella siirtomatkalla pääse 12 tonnin kuormina tuolle litraa/tonni kulutukselle varsinkin kun sama vetokone toimii myös penkkakoneena.. Erittäin iloinen
Jopo   [14.09.2016 klo 20:42]
Tarkka kuski pitää kyllä olla tuohon lukemaan. Ei kärsi kaasutella ylimääräistä, eikä vekslailla yhtään turhaa liikettä Vink
Matsikka   [14.09.2016 klo 20:45]
Aikoinaan tuli taisteltua 705:lla ek:n kanssa. Takavannepainoja oli molemmissa pyörissä 3 kpl, mutta silti keksintö vaati myös takapainon käyttöä, ihan kiva kun viet täyden kärrykuorman rakennustarvikkeita työmaalta toiselle niin mukaan on saatava peräpainokin. 05-sarjaan ei milloinkaan saisi lauttaa etukuormaajaa kun se ei ole suunniteltu siihen.
Kemopetrol   [14.09.2016 klo 21:36]
Matsikka: Erittäin iloinen Pieni täsmentävä kysymys, mikäs etukuormaaja sulla oli sun 705 keulalla. Siis kuormaajan merkki ja malli? Sitte mitkäs vannepainot sulla oli traktorissas..? Valmetin / Valtran omatko jotka painaa 80 kg rinkula..?
Matsikka   [14.09.2016 klo 21:39]
Quiken tekemä Valmet 1816, joka on tällä hetkellä Massikan nokalla. Ja vannepainot oli lainalla naapurilta kun se ei pitänyt niitä 2105:ssa kiinni. Ja 80 kilon painoja olivat.
Kemopetrol   [14.09.2016 klo 21:55]
Selvä Erittäin iloinen Piirtelen pieniä ajatuskuvia omaksi huviksi kunhan sille on hyvä hetki Erittäin iloinen On totta, että Valmetin peruslähtökohtana suunnitteluun on ollut tasapainoinen vetokone ilman etukuormaajaa. Eli strateginen valinta on ollut valmistaa nelivetotraktori, jonka vetopito sekä ohjailtavuus säilyy kun traktorin nostolaitteissa / vetokoukussa suurempaa kuormitusta. Se on ollut selkeä strateginen valinta eikä hatusta heitetty lopputulos, jolle on ollut markkinalähtöinen hyvä perustelu. Nyt pitäis sitte ymmärtää markkinointistrategian luomiseen ja valintaan vaikuttavat lainalaisuudet, että jälkimmäinen sivulause avautuu.
Kemopetrol   [14.09.2016 klo 22:03]
Yksinkertaisesti sanottuna syy on sama kuin myös sille, että tuotannossa on sekä etuvetoisia, takavetoisia että jatkuvalla nelivedolla varustettuja perus henkilöautoja.. Hymy
Matsikka   [14.09.2016 klo 22:13]
705 oli ihan käypänen peli siihen asti kun nokalle tuli EK. Ja MF 165 oli oman aikansa tuote, omine ominaisuuksineen ja omituisuuksineenkin.
Kemopetrol   [14.09.2016 klo 22:40]
Voipi olla ettei MF 165 päässy oikeen oikeuksiinsa 70 luvun puolivälissä kun perään ei ollu muutako Jukon 2m kylvökone, Fiskarssin 3 siipiset aurat, joku 2m tai 2,2m jousipiikkiäes ja Sampo karhi tai pikku Hankmo, varmaan 2m Raju looka, takakuormaaja, joku Wätrsilän 1akselinen sontakärry ja sitte pari kuorma-auton peristä katkaistua kyläsepän pajan kippikärryä yms.. Erittäin iloinen
Matsikka   [14.09.2016 klo 23:21]
Mun aktiivityöuran ajan 165 MP on ollut kakkostraktori, alunperin avomallinen ilman tehostajaa. Aika paljon silläkin on tullut hommia tehtyä. Tehostajan puute haittasi kevythinattavan Simultan vetämistä, oli vähän työläs käänneltävä. Serkkupojan kanssa yhdessä on töitä tehty, ja sen 165 SMP:n edesottamuksia seurattu. Ei voi sanoa että ihan onneton vehjes osaavissa käsissä kyseinen vehje olis.
Setämies   [15.09.2016 klo 01:38]
Kyllähän niitä 700 -sarjan Valmettejakin peltotöissä näki, mutta kun ne aina toimitti samaa virkaa saran päässä seisomassa kärryn kanssa. Keväisin siemenkärryn veturina ja syksyllä korjuu aikaan vartoomassa koska puimuri tyhjentää. Ja aikamiesten traktorit teki töitä siinä ympärillä. Jonkinlainen uskonto kai oli se Valmetismikin, kertovat että niitä osti vaan sen Niilo Yli-Vainion kokouksissa kaatumassa käyneet. Mene ja tiedä sitten mikä sen asian torenperä sitten loppuviimeks oli..
Kemopetrol   [15.09.2016 klo 09:02]
Setämies: Nyt on kyllä meleko kaukaa haettua yleistystä ilman minkäänlaista perustelua Nauru Mutta ite mitä tyyppejä muistelen" yhtä perusteettomalla mututuntumalla" niin väittäisin heidän edustaneen ennemminkin Vihtori Kosolan edustamien sinimustien maltillisempaa arvomaailmaa, ennenkuin Kosolalta ja kumppaneilta keuli hevonen lopullisesti alta.. Erittäin iloinen

Kommentti 25 - 44 44:n joukosta
Sivu: 1 - 2 - 3