Galleria > Erikoiset > Haaverit
Valtra ja rankakuorma
En muuten lisäisi kuvaa koska huono laatu jne jne, mutta haluaisin jotain puhetta nykyajan raktorin renkaista, tarinoita kokemuksia ja niin edelleen, kuvasta hahmottuu että maasto on ihan hyvä mutta silti syystä tai toisesta raktorin toinen takarangas tuli lävistetyksi, liekkö ollut pitkä puunkanto vai mikä mutta hyvin  meni renkaasta läpitte sisuuksiin asti ja ilmat pois.Taitaa olla niin että nykyajan renkaat ovat ihan ilmapalloja verrattuna vanhan ajan renkaisiin..

Valtra ja rankakuorma

En muuten lisäisi kuvaa koska huono laatu jne jne, mutta haluaisin jotain puhetta nykyajan raktorin renkaista, tarinoita kokemuksia ja niin edelleen, kuvasta hahmottuu että maasto on ihan hyvä mutta silti syystä tai toisesta raktorin toinen takarangas tuli lävistetyksi, liekkö ollut pitkä puunkanto vai mikä mutta hyvin meni renkaasta läpitte sisuuksiin asti ja ilmat pois.Taitaa olla niin että nykyajan renkaat ovat ihan ilmapalloja verrattuna vanhan ajan renkaisiin..

Photo0502.jpg 02102012220.jpg PA160152.JPG Valokuva0213.jpg uppos.jpg
Äänestä tätä kuvaa (äänet: 3/5 5 äänellä)
Tiedoston tiedot
Tiedostonimi:PA160152.JPG
Albumin nimi:Sontakuski / Haaverit
Arvo (5 ääntä):33333
Kuvaajan nimi:sontakuski
Kuva otettu pvm:17.10.2012
Paikkakunta:maaninka
Tiedostokoko:367 kt
Lisätty galleriaan:%19.%10.%2012
Tarkkuus:2108 x 1581 pikseliä
Katseltu:12369 kertaa
URL:https://www.pottupellossa.fi/gallery/displayimage.php?pid=50291
Suosikit:Lisää suosikkeihin

Kommentti 1 - 15 15:n joukosta
Sivu: 1

Sontakuski   [%19.%10.%2012 kpe2012 %08:%lokakuu]
nyt pähkäillää renkaan uusimista, tietenkin paikka kestäisi jonkun aikaa, aina tietysti paikka kestää huonommin ek traktorissa, ja joskus taas kestävät läpi renkaan elämän.
ola_90   [%19.%10.%2012 kpe2012 %08:%lokakuu]
kyllähän ne nykyajan renkaat on muoviseos paskaa,, ei taho kestää ollenkaan,, onkos tyhjänä kuvassa näkyvä rengas vai tuo toinen tuolta pellonpuolelta?
Sontakuski   [%19.%10.%2012 kpe2012 %09:%lokakuu]
Kuvassa näkyvä takanen tyhjentyi, tietyssä asennossa kylläkin päästi ilmaa. Onneks oli viimenen kuorma sai vietyä tuohon vähän matkan päähän. Sitten soitin kompuran tuohon sedän pihaan rangas täyteen ja vauhilla pihaan Nauru Meilläkin aikoinaan 655 valmetissa oli ne renkaat elämää nähny, kauheassa kunnossa päällisin päin, ja ei ollu montaa paikkaa tarvittu, vanhoilla renkailla sai oikeasti ajella pahassa louhikossa silti kestivät hyvästi, taikka jos sattui iso naula uppoomaan läpite renkaasta, ei rengas vuotanut enneku naulan repi pois, miten lie nykyään Pyörivät silmät
sakee3   [%19.%10.%2012 kpe2012 %11:%lokakuu]
tervaskannon sydänpuu menee varsinkin rättirenkaasta läpi että helähtää. ja se ei kato paikkaa kun se menee niin selästä ku kupeesta. Riippuen aina metsäajon määrästä niin kannattaa rengashankinnat suunnitella siihen katsoen. Vyörenkailla pärjää jos vaan pitää kovia paineita ja kahtoo ajourat tarkemmin. Jos ajoa on paljon niin suositteln melkeen metsärenkaita niin ei tarvi ajaa peleko perseen alla kokoajan. Mutta onkos enää niitä välimallin renkaita?? Nokian TR Multipuls vois olla ratkaisu nuihin hommiin.
ola_90   [%19.%10.%2012 kpe2012 %14:%lokakuu]
se on nykyajan renkaista ku naula menee läpi nii vuotaa samantien Erittäin iloinen
Sontakuski   [%19.%10.%2012 kpe2012 %14:%lokakuu]
Metsä ajuakin on aina niin ja näin joskus puhein soi urakala että joudatko joudatko ja joskus on vaan omat puut ja parille sukulaiselle pari nyttystä,oli tuo maasto kyllä semmonen että ei olis uskonut että siellä saa renkaan puhkastua Nolo
alukka   [%19.%10.%2012 kpe2012 %16:%lokakuu]
Oisko Nokian forestit mitään? se on vyörenkaaseen laitettava kovat paineet jos mehtään meinaan. Onhan nykypäivän renkaista tullu enemmän muovimaisia.
zetoori   [%19.%10.%2012 kpe2012 %21:%lokakuu]
kyllä vanhemmat renkaat on perempia, itselläni urkissa alkuperäset baarumit 8 kankaiset ja ei oo vielä tarvinnu paikkailla.
dexta-_   [%19.%10.%2012 kpe2012 %23:%lokakuu]
Eikös ole olemassa vyöristikudos renkaita? eli siis niissä on yhistetty molempien parraat puolet. tiijjä sitten onko niitä raktori koko luakkaan Vink
Valmettimies   [%19.%10.%2012 kpe2012 %23:%lokakuu]
Mettärengas on aina mettärengas, teräspistosuojatun rankaan kun laittaa niin on aika hyvä. Mettäkonerenkaitaki on vyörakenteisia. Toisaalta on metsärenkailla sitten hintaakin esim. teräspistosuojattu 520/70-34 Alliance ovh. 2408 €/kpl! Ittellä on vanhat Micheliinit edes ja takana Belshinat vyörenkaat.
Hervast   [%20.%10.%2012 kla2012 %21:%lokakuu]
Sakee on asian ytimessä. Noissa rättirenkaissakin on isoja eroja pistokestävyyden suhteen. Itse valitsin 6850:n eteen firestonen renkaan, kun irtaallaan käpistellessä hokin pohjakumi vaikutti jämäkältä. Ei voi edes verrata edellisen traktorin kormoran stomileihin. Niistä melkein sormi menee läpi. Oikeat metsärenkaat pirun epämukavat ajaa jos vähänkin enempi maantiellä ajoa.
Sontakuski   [%22.%10.%2012 kma2012 %16:%lokakuu]
ihan normaalit paineet oli renkaissa, metsä renkaille ei minun ajuilla ole tarvetta mutta sakee ehotus on varteen otettava, tuli mieleen että viime vuonna 602 valmetista meni kaikki 4 renkasta puhki SIIS VUODEN SISÄLLÄ jännä sattuma sinäänsä mutta onhan ne yli 20 vuotta pyörineetkin, ja ne valmetin originalli renkaat oli kyllä pidoiltaan huonot missä tahaan, uusilla renkailla menee vaikka puuta pitkin ylös Vink
kivenpyörittäjä   [%23.%10.%2012 kti2012 %07:%lokakuu]
Joskus oli Alliancen metsärenkaat niin ne oli kovat.Jos ajoi nyrkin kokoisen lumipaakun yli niin tuntui että olis ajanut päänkokoisen kiven yli. Nyt olen ajanut Multiplussilla reilut 4 vuotta ja kerran on kanto mennyt sivusta läpi.
Sontakuski   [%23.%10.%2012 kti2012 %16:%lokakuu]
Multiplussatkaan ei olis yhtään hullummat renkaat
Carpowerful   [%20.%06.%2013 kto2013 %22:%kesäkuu]
Työpaikallakin on vallussa jotki vanhat michelinit ja vaik kuin on pykiny ja lohkeillu, niin aina on ilmat sisässä pysyny. Pahinta melkeen on, kun tulee tuota energia naksulla puuta tehtyä, niin niitten kantojen päällä ajelua, mutta näkyy kestävän Erittäin iloinen Toistaseks Pyörivät silmät

Kommentti 1 - 15 15:n joukosta
Sivu: 1