Galleria > Yleinen > Traktorit ja koneet
Valtra A93h ja Kverneland E120
Aurat pesty & öljytty, kelepaa taas ensivuonna kyntää.
Avainsanat: valtra hitech kverneland kääntöaurat

Valtra A93h ja Kverneland E120

Aurat pesty & öljytty, kelepaa taas ensivuonna kyntää.

DSC_0085.jpg WP_20131015_009.jpg WP_001047.jpg P6080276.JPG P6080195.JPG
Äänestä tätä kuvaa (äänet: 1.9/5 9 äänellä)
Tiedoston tiedot
Tiedostonimi:WP_001047.jpg
Albumin nimi:Nuffieldmaster / Traktorit ja koneet
Arvo (9 ääntä):22222
Avainsanat:valtra / hitech / kverneland / kääntöaurat
Kuvaajan nimi:nuffieldmaster
Kuva otettu pvm:15.10.2013
Paikkakunta:Ilomantsi
Tiedostokoko:153 kt
Lisätty galleriaan:%03.%11.%2013
Tarkkuus:718 x 538 pikseliä
Katseltu:3901 kertaa
URL:https://www.pottupellossa.fi/gallery/displayimage.php?pid=53439
Suosikit:Lisää suosikkeihin

Kommentti 1 - 16 16:n joukosta
Sivu: 1

minävaan   [%04.%11.%2013 kma2013 %08:%marraskuu]
hyvinkö aurat kulkee perassä a93 Kysymys
Nuffieldmaster   [%04.%11.%2013 kma2013 %10:%marraskuu]
Todella nätisti, olisi neljännen siiven palikat mutta kääntöpään takia en uskalla laittaa. Vetokyvyn puolesta menisi. On se moottoritekniikka kehittynyt, 70 luvulla vaadittiin samoihin tehoihin kutonen. Nyt riittää kolmimukinen. Entisen tri-2 renkaisen koneen kanssa oli meno joskus hmm... mielenkiintoista, renkaiden takia Pyörivät silmät Ei sitä usko ennenkuin kokeilee, että viidelläsadalla eurolla ja ikivanhat sarka-fiskarssit pois antamalla voi saada pirun hyvät aurat Cool
Fergumies   [%04.%11.%2013 kma2013 %11:%marraskuu]
Mitenkäs se on uutukainen pelannut?
ola_90   [%04.%11.%2013 kma2013 %16:%marraskuu]
jokos on tunteja paljon tullut ? Hymy
Nuffieldmaster   [%04.%11.%2013 kma2013 %18:%marraskuu]
Ei mitään isompaa ropleemaa. Cruisen katkaisia heti alkuunsa, ei toinen asento toiminut kunnolla ja nyt ensviikolla 500h huollossa laitetaan ejektori tukkoon, näiden tyyppivikana on ilmansuodattimen nokeutuminen. 500 h osapuilleen on nyt, eli ei vielä maatakaatavia tuntilukemia.
vicon   [%04.%11.%2013 kma2013 %19:%marraskuu]
aurojen kääntöpää on sen mitä kuvasta näkee niin samanmoinen kuin meitinkin kverneissä ja niihin neljäs siipipari laitettiin. kääntölaite niissä on kovilla, ei saa liian hätäsesti ympäripyöräyttää tai ei montaa kertaa kestä. varovaisella käyttäjällä toimii.
Sontakuski   [%04.%11.%2013 kma2013 %19:%marraskuu]
A92 oli kanssa ilmasuodatin ihan musta noesta, tukkoon laitoin kanssa Hymy
Jani_   [%04.%11.%2013 kma2013 %20:%marraskuu]
Onko muuten miten paljon hiljasempi koppi melutasoltaan verattuna esim. A85/A95 ?
Nuffieldmaster   [%04.%11.%2013 kma2013 %20:%marraskuu]
Tuossa saa nyt uuden suttarin takuuseen jne, niin kannattaa takuun kautta kierrättää. Pääsee taas halvemmalla seuraavassa huollossa. Koppi on hieman hiljaisempi, mutta äänimaailma on muutenkin erilainen. Mittailin kännykän mittarilla ja eroa Leylandin sekura ohjaamoon oli n. 2 desibeliä.

Parasta on kuitenkin, ettei tarvitse pelätä milloin ne mopon onnettomat laakerit paukahtaa sieltä suunnanvaihtajasta, multa löytyy korjauskelpoinen (lue myyntifiksikelpoinen) suunnanvaihtajan laatikko jos ken tarvitsee. Laakeri pyörinyt pesässä, mutta lukkoliimalla toiminee Cool
Kasme   [%05.%11.%2013 kti2013 %14:%marraskuu]
Onko tuo 120: nen kääntöpää niin "heikko", ettei kannata sellaisella olevaa nelisiipistä ostaa?
Nuffieldmaster   [%05.%11.%2013 kti2013 %22:%marraskuu]
Kun ei se kestä tahdo kolmisiipisenäkään. Se kääntönokka joka on tuossa kääntörungon etupäässä halkeaa. Maksaa 700 € uutena, käytettyä ehjää ei tahdo kuin tosihyvällä tuurilla löytää, no ostamalla toki toisensamanlaisen muutamalla satasella varaosiksi. Sen saa kyllä tehtyä vaikka weldoxista, kestää pitempään.
Kyntäjä   [%09.%11.%2013 kla2013 %07:%marraskuu]
En osta tuota nuffin kommenttia kolmonen vs. kutonen.. Just yks isäntä tuskaili huollossa a93 kanssa ja ponnettoman väännön/tehon kanssa.. Sammua tupsahtaa jos hydrauliikkka käyttää tyhjäkäynnillä.... Tuskin 905 sitä tekee,, no voikai siinä päkätissä olla tuottoja joku 20l/min enempi mutta silti... Olivat kyllä saaneet tehoja... +100hp tapista
Nuffieldmaster   [%09.%11.%2013 kla2013 %17:%marraskuu]
Ei se ole kunnossa, jos sammuu hydrauliikkaa käyttäessä. Yli 100 hv tapista kuulostaa, että moottorinohjaukseen on sotkeuduttu..? Samalla pantu sekaisin alaväännöt? Hyvä jos tapista näistä 85-90 hv saat vakiona nimittäin...
Kyntäjä   [%09.%11.%2013 kla2013 %17:%marraskuu]
Siis... Vakiona oli ollu huikaisevat n. 50-60hp vetoja... Ohjelmoinnin jälkeen +100hp.. Ei ollu sammunu enää..
ZETOR8045   [%09.%11.%2013 kla2013 %19:%marraskuu]
Findieselin sivuilta: Valtra A93 -11: vakiona 82hv ja 302Nm. Muutettuna 114hv/424Nm.
vallu455   [%20.%11.%2013 kke2013 %20:%marraskuu]
Meillä rekisteriotteessa lukee että 36kw.. Eli 40hv..?? Jos oikein osaan laskea Järkyttynyt Järkyttynyt

Kommentti 1 - 16 16:n joukosta
Sivu: 1