Galleria > Yleinen > Traktorit ja koneet
valumötti
sisu valmet ja velsa
Avainsanat: valumötti

valumötti

sisu valmet ja velsa

Image00150.jpg 72107796.jpg IMG_1827.JPG jontikka31.jpg Kuva006~16.jpg
Äänestä tätä kuvaa (äänet: 3.8/5 6 äänellä)
Tiedoston tiedot
Tiedostonimi:IMG_1827.JPG
Albumin nimi:Massaks / Traktorit ja koneet
Arvo (6 ääntä):44444
Avainsanat:valumötti
Kuvaajan nimi:massaks
Kuva otettu pvm:tänään
Paikkakunta:hämeenkoski
Tiedostokoko:109 kt
Lisätty galleriaan:%02.%02.%2008
Tarkkuus:909 x 682 pikseliä
Katseltu:2505 kertaa
URL:https://www.pottupellossa.fi/gallery/displayimage.php?pid=25759
Suosikit:Lisää suosikkeihin

Kommentti 6 - 25 25:n joukosta
Sivu: 1 - 2

Turvekeisari   [%02.%02.%2008 kla2008 %22:%helmikuu]
Ja peileistä on hyötyä Cool
Mise   [%03.%02.%2008 ksu2008 %09:%helmikuu]
neliveto traktorissa ei ketjuja talvella tarvi, ennenkuin pitää mennä metsään Pyörivät silmät
aina valmet   [%03.%02.%2008 ksu2008 %11:%helmikuu]
Mise se ny pikkuusen riippuu raktorista jotta tarvitaanko ketjuja. ei tuollainen pikku rattori mee ilman ketjuja mihinkää vaikka olisikin 4-veto.. ei paino riitä varsinkaa lumitöis.
aksu2   [%03.%02.%2008 ksu2008 %12:%helmikuu]
Todellisella nelivedolla varustetulla traktorilla ei tartte ketjuja, vaikka meniskin mettään. Pienemmät ajot omissa mettissä hoituu hyvin ilman ketjuja, ku tekee ajourat järkevästi. Mäkisissä paikoissa ketjut turvallisuuden takia... Painoa on kyllä oltava.
aksu2   [%03.%02.%2008 ksu2008 %13:%helmikuu]
Arvasin että joku valmet fanaatikko vastaa näin tähän asiaan. Eihän sillä sivuttaispitoa tule, mutta kyllä aurauksessa pärjää aidolla nelivedolla...
Valtson   [%03.%02.%2008 ksu2008 %14:%helmikuu]
No ei sillä etuakselin hammaslukolla ketjuja korvata. Samanlaista nuljuamista se on kumirenkailla kivikossa ja kannokossa ajaminen vaikka mitkä lukot olis. Puhumattakaan sivurinteistä. Monta vuotta pärjättiin 665:lla iliman ketjuja ja vielä Michelinin liukkaiks haukutuilla renkailla. Juontokoura perässä eli etulukolla ei merkitystä kun keula kevyt. Metässä eteneminen ei oikeestaan ollu ongelma, harvoin joutu takalukkookaan käyttämään. Nyt on ketjut ja tuntuu ihan välttämättömiltä. Tasasissa maastoissa voipi tietysti pärjätä hyvillä renkailla iliman ketjuja, mutta näissä savolaisissa mäkimaisemissa tietää hankaluuksia.
aksu2   [%03.%02.%2008 ksu2008 %15:%helmikuu]
Jep renkaat merkkaa kanssa paljon. Pirellit ennen hammaslukollisessa koneessa ja niillä ei luistanut läheskään niin paljoa kun michelinin agribibit.
Hervast2   [%03.%02.%2008 ksu2008 %22:%helmikuu]
Melkein minusta nuo hammaslukkoa kehuvat ovat niitä fanaattisempia, tuollaisen valmetin tapaisessa kevyessä koneessa on ihan sama mikä lukko siellä etuakselilla on. Tai ehkä kitkalukolla on vähemmän remonttia pidemmän päälle. Käytännön töissä varsinkin etukuormaajan kanssa ei tule ikävä automaattisia hammaslukkoja.
H_yl   [%03.%02.%2008 ksu2008 %23:%helmikuu]
toiset tykkää ottaa tyhmiä riskejä = ei ketjuja tarvitse, jos on pälä pälä... toiset taas tykkää, että työt sujuu ilman itseaiheutettuja hankaluuksia ja suurempaa vitutusta = ketjut on ihan ok myös 4- vetoisessa talvisin... tahtoo nämä talvet olla enemmän sellaista vesikaljamalla ajoa nykyään, niin ei siinä auta vaikka olis 6 pyörävetoinen, jos kitka on tien ja renkaan välissä puhdas 0
aksu2   [%04.%02.%2008 kma2008 %07:%helmikuu]
Jäällä ei tosiaan hyödytä mitään hammaslukot. Harvassa on täälläpäin auraajilla ketjut/nastat. Yhdessäkään 4 veto koneessa, joka auraa pihoja tai teitä ei niitä ole. Mutta kunnolla auraus urakkaa ajaessa on pakko olla ketjut, sillä pohja on usein aivan jäässä ja päällä pakkaslunta, sillon on liukasta. Itse en ole aurauksessa vielä ketjuja kaivannut. Pari metsätietä aurattavana, eikä ole tasaisia teitä.
kavahöylä   [%04.%02.%2008 kma2008 %10:%helmikuu]
mettässä oon hyödyn huomannu, samoin kynnöllä.. ja lumella auratessa. paremmin tuo hammaslukollinen nastoilla menee kun entinen verku takaketjuilla. sekun veti aina kolmella..
Valtson   [%04.%02.%2008 kma2008 %11:%helmikuu]
Tuommonen Vallu on tosiaan aika kevyt, heleppo uskoo ettei vyörenkaan hokit oikein pure polanteeseen. Varmaan siinäkii perä on, että Michelinin kumiseos on liukkaansorttista. Sitä vastoin peltotöihin hyvät renkaat. Meillä on mehtätiellä yks mäki semmonen, että sillon kun ei vielä ollu ketjuja, monesti joutu kiertämään metän kautta ylös. Missä Verkuissa muuten ei oo hammaslukkoo_
kavahöylä   [%04.%02.%2008 kma2008 %16:%helmikuu]
ennemmin missä verkussa on_ vanhemmissa ainakaan ei ole, en sitten uudemmista tiedä!
6350   [%04.%02.%2008 kma2008 %16:%helmikuu]
Melkeimpä kaikissa -82 jälkeen tehdyissä. Eli ulkopuolelle jää vain 500-sarja ja 100-sarjan harvat neliveto yksilöt.
aksu2   [%04.%02.%2008 kma2008 %17:%helmikuu]
600 (vm82) sarjasta lähtien nykypäivään asti on hammaslukko ollu.
kavahöylä   [%04.%02.%2008 kma2008 %18:%helmikuu]
3085 yms onko muka hammaslukko__ entäs uudet, 7495 ymsyms_ 590 ei ainakaan ollu!
edit. konedatan mukaan löytyy lähes kaikista "uudemmista" mutta mitenkäs tää uus mallisarja(dyna 6/VT)_
valtra voimaaa   [%04.%02.%2008 kma2008 %20:%helmikuu]
Paljonkos on valmetissa tuntei :_: Ketjut aika löysällä :-_
sampo30   [%04.%02.%2008 kma2008 %20:%helmikuu]
sunnuntaina mittarissa oli 4906 h Vink
Massaks   [%22.%02.%2008 kpe2008 %21:%helmikuu]
valmetissa on nyt 4916.8h Cool ketjut on kyllä niin syvältä tos ku ne vaikka kuinka kiristäis nii löystyy aina vaa. liikenneketkut ne olla pitäs
sampo30   [%23.%12.%2008 kti2008 %21:%joulukuu]
Tätäkää konetta teillä ei ole enään massaks. oletko ollu tyytyväinen A : han ?

Kommentti 6 - 25 25:n joukosta
Sivu: 1 - 2