Galleria > Yleinen > Traktorit ja koneet
T170ch & Ylinevan konepajan maansiirtovaunut.
Nevalaiset ensimmäistä päivää ajossa.
Avainsanat: t170 maakärry

T170ch & Ylinevan konepajan maansiirtovaunut.

Nevalaiset ensimmäistä päivää ajossa.

krone~2.jpg t170ch.JPG ylinevalaiset.JPG työkuviä_ja_eläimiä_ja_koneita_016.jpg jd.jpg
Äänestä tätä kuvaa (äänet: 3.8/5 6 äänellä)
Tiedoston tiedot
Tiedostonimi:ylinevalaiset.JPG
Albumin nimi:6350 / Traktorit ja koneet
Arvo (6 ääntä):44444
Avainsanat:t170 / maakärry
Kuvaajan nimi:6350
Kuva otettu pvm:13.8.2007
Paikkakunta:virolahti
Tiedostokoko:221 kt
Lisätty galleriaan:%13.%08.%2007
Tarkkuus:1424 x 1068 pikseliä
Katseltu:5181 kertaa
URL:https://www.pottupellossa.fi/gallery/displayimage.php?pid=20793
Suosikit:Lisää suosikkeihin

Kommentti 6 - 25 25:n joukosta
Sivu: 1 - 2

Jasu   [%13.%08.%2007 kma2007 %21:%elokuu]
No kylläpäs se setoori ny jaksaa rutaata, luultavasti maakärryn teos ei aisan kohoralla juurikaan tuumaalla ulukonäkö seikkoja vaan kestävyyttä ja käytännöllisyyttä.
sputnikmies   [%13.%08.%2007 kma2007 %21:%elokuu]
Mahtaakohan olla lava tehty kulupellistä vai onko normi räkärautaa_
ZETOR8045   [%13.%08.%2007 kma2007 %21:%elokuu]
no jasu no niissä on enemmän maavaraa Pyörivät silmät ja kyllä sen nyt täytyy joltain näyttääkkin jos jotain meinaa ostaa Pyörivät silmät
sputnikmies   [%13.%08.%2007 kma2007 %21:%elokuu]
No tuon aisan teos ei kyllä aivoja tarvita! Ja miten helevetis tonne saa kartaanin niin loivaan kulmaan ettei ristikot oo heti paskana ku päästää täyttä lentoo_!
  [%13.%08.%2007 kma2007 %21:%elokuu]
eihän tommoses kärrys oo maavaraa muutenkaa enempää ku mitä tos aisan alla on varaa,hyvä että mies alle mahtuu rasvaamaa tasamaalla Pyörivät silmät
Ande   [%13.%08.%2007 kma2007 %23:%elokuu]
Näin kaukaa katottuna kyseenalaistaa aisan kestävyyden mutta eiköhän se kestä kunylineva nuota aika reilusti tehny. Kyllä täälä ainaki liki kaikis kuorkin alustaasiis on y-mallinen puomi ja hienosti saa vedon/suunnanvaihtimen sinne.. juu kyllä tuo yhristelmä toppaa muihin seikkoihin ennenku aisa ottaa maahan, ite tuloo joskus ryvettyä vetäpäällä niin jotta valmetis koukku ottaa maahan mutta eipä sellaases ajos toki järkiä oo..
6350   [%14.%08.%2007 kti2007 %11:%elokuu]
zetor8045: eihän se tee tempoistakaa vahvoja kärryjä, vaikka ovat multivan värisiksi maalattu Häiritsevä eli ulkonäköhän on sivuseikka.. lava on 7mm kulutuslevyä. eihän tuossa kardaani tulisi sen jyrkempään kuin autoissakaan. aisain kestämistä en epäile yhtään. voihan sinne tietysti laittaa vaikka kuinka paljon lisää lattaa, niin ainakin NÄYTTÄÄ kestävältä. mutta sehän olis vain sitä kuuluisaa kuollutta painoa.. Y-aisaan verraten tuo on hyvä aisamalli valtralle, jossa vetopiste pitkällä renkaiden välissä. notkeampi käännellä kun on solakka pyöreä aisa.
ZETOR8045   [%14.%08.%2007 kti2007 %22:%elokuu]
no jos on multivan kopio tai värinen niin ei kerro kestävyydestä mitään ja tempoissa rupee jo aisa irtoamaan Häiritsevä
6350   [%20.%08.%2007 kma2007 %07:%elokuu]
tuttua noiden itäkärryjen kanssa.. saumat hitsattu viereen tai pelkkää räkää. laadunvaihtelu on tosin suuri, koska välillä löytyy ihan kelpoisiakin yksilöitä.
aakoo   [%28.%10.%2007 ksu2007 %17:%lokakuu]
Oottako käyny muutoskatsastamassa isommaksi_ Tuohon saa jonku 7500-8000kg otteeseen niin saa sen 22+T sitte vetää, mikäli renkaita riittävästi..
6350   [%28.%10.%2007 ksu2007 %20:%lokakuu]
Ei ole muutettu. Jaken apurunko+ aurapaskuri tuo muistaakseni +800kg. Taakse vielä täydet vannepainot pitäisi saada, niin vois käydä muuttamassa. Kippi pystyssä taka-akselin paino olematon.. Kärryn liikennevarustus myös ajankohtainen asia..
aakoo   [%28.%10.%2007 ksu2007 %21:%lokakuu]
Sehän se merkillistä onki että otat vain sen rekisteriotteen käteen ja menet konttorille. Siellä katsovat koneelta mihin sen saa painottaa ja lätkäisevät paperiin. Se, onko koneessa oikeasti niin paljon on omistajan asia.. Teekkari kuormaajalla ja jousituksella painoi 7460kg, rekisteriotteeseen tuli kuitenkin merkintä 7150kg joka on valmistajan maksimi hyväksytty omamassa. Valot varmaan on mutta lokarit näkyy puuttuvan.._
6350   [%29.%10.%2007 kma2007 %21:%lokakuu]
Valot on sellaiset roikkuvat.. Vähä samaan tyyliiin tarkoitus tehdä valot, kuin sun vaunussa. Lokarit ja äärivalot vielä. Valtrassa muuten kulunut koukku älyttömästi jo vajaassa 2000 tunnissa! Siitä piitkä miinus. Talveks pitää jo harjateräksestä taitella "täyttöä" koukulle. NH:n koukku menny miksikään 3000 tunnis..
aakoo   [%29.%10.%2007 kma2007 %22:%lokakuu]
Katoin kans koukkua että kohta joutuu paikkaamaan, taitaa olla ihan normirautaa joten täyttökin helppoa_ Kohta 5000h kestäny kun pidetty rasvassa koko ajan. Lokarihommia mullaki talven ohjelmassa.
6350   [%29.%10.%2007 kma2007 %22:%lokakuu]
Juu normirautaa. Kyllä tuota edeltäneen 8400 valmetinkin koukkua täytettiin pariin kertaan. Maakärryä, lavettia ja hinattavaa hiekoitinta noilla vedetty. Koukku huilaa oikeastaan vain auratessa.. Pyörivät silmät Teeämmässä on koukku jotain kulutusterästä.
6350   [%04.%11.%2007 ksu2007 %21:%marraskuu]
10.5m3. Kulutuslevy pohjalla.
6350   [%29.%11.%2007 kto2007 %11:%marraskuu]
En viitsi ruveta taksoja huutelemaan, kun ajan vaan renkinä tuota konetta.. Soran ajossa vaihtelee vähän matkan/tilausmäärän mukaan. Aurauksissa/tienhoidossa taksat riippuu onko yksityistä vai YIT:n hommia.
kavahöylä   [%29.%11.%2007 kto2007 %16:%marraskuu]
nyt tuli koneviestin mukana se urakointihakemisto, siitä näkee suuntaa-antavaa..
6350   [%30.%11.%2007 kpe2007 %08:%marraskuu]
Juu ja kannattaa oman seudun urakoitsijoilta vähän kysellä, ettei rupea polkuhinnoin ryskäämään. Tuossa hommassa kannattaa ottaa huomioon myös rengas ja polttoaine kulut. 2000 tuntia vuodessa tien päällä syö käytännössä yhden kierroksen renkaita per vuosi. Polttoainetta palaa, joten kärryn renkailla suuri merkitys. Kevyt vetoisimmat kokeilluista on 385/65/22.5 ykköspyörät, niillä ei vaan pehmiässä mennä. Aurahommien kylkeen kannattaa neuvotella myös kesähoitoa, lanausta yms.
6350   [%01.%12.%2007 kla2007 %10:%joulukuu]
Tarjouksiahan sitä pitää jättää, jos jotakin tarjolla on, Ilmoituksia lehtiin tms. Sora toimituksia on kaikenlaisia. Yksityisille ja muille MR-firmoille. Viime kesän ympäripyörivä ja toinen traktoriyhdistelmä oli kiinni kevytliikenneväylä työmaalla(NCC). Paljon tehdään myös yksityisille tiekunnille, talon rakentajille, meille maajusseille yms.

Kommentti 6 - 25 25:n joukosta
Sivu: 1 - 2