Galleria > Yleinen > Traktorit ja koneet
Valtra 6350HTT & Nokka 4469+MV104WD
Ylispuuhakkuuta -09. Hieman takapainoista menoa..
Avainsanat: 6350 nokka

Valtra 6350HTT & Nokka 4469+MV104WD

Ylispuuhakkuuta -09. Hieman takapainoista menoa..

hehee_003.jpg DSC00889.JPG mänty_tukkia.JPG jld.jpg Kuva171.jpg
Äänestä tätä kuvaa (äänet: 2.5/5 2 äänellä)
Tiedoston tiedot
Tiedostonimi:mänty_tukkia.JPG
Albumin nimi:6350 / Traktorit ja koneet
Arvo (2 ääntä):33333
Avainsanat:6350 / nokka
Kuvaajan nimi:6350
Kuva otettu pvm:18.11.2009
Paikkakunta:Virolahti
Tiedostokoko:535 kt
Lisätty galleriaan:%18.%11.%2009
Tarkkuus:2133 x 1600 pikseliä
Katseltu:5402 kertaa
URL:https://www.pottupellossa.fi/gallery/displayimage.php?pid=38700
Suosikit:Lisää suosikkeihin

Kommentti 28 - 47 47:n joukosta
Sivu: 1 - 2 - 3

6350   [%21.%11.%2009 kla2009 %11:%marraskuu]
Contin 18.4R38 alla ja kyllä se n.50 senttiä koukun alta tuli mitattua ihan kärry perässä. Mutta jos alla ois samankokoiset esim. GY-renkaat, niin 45cm vois olla lähempänä totuutta. Pirunmoisia eroja merkkien välillä. Turhan vähän jää etuakselin alle varaa noissa pikkupyöräisissä, vaikka koukku ylhäällä olisikin.
rattorimies   [%21.%11.%2009 kla2009 %15:%marraskuu]
mutta kyllä se pohjakosketus tulee joka tapauksessa tämän tästä, oli se sitten 45 tai 50 senttiä, olennaisempana pidän sitä alustan tasaisuutta ja sitä ettei pohjakosketuksesta seuraa muuta kuin pidätys ja sen jälkeen puuta pyörän alle ja sit matka jatkuu, eikä siitä todellakaan mennä ottamaan kuvaa nettiin Pyörivät silmät ite pidän aina kahvipulloa mukana, kun alkaa vastustaa, on hyvä juoda kuppi kuumaa, niin jää moni vehje hajottamatta, kun ajatukset vähän tasaantuu Cool
  [%21.%11.%2009 kla2009 %18:%marraskuu]
Fiiatti 70-90 oltii ajaas kerran puita vuonna 2006 nii meni pakittamalla kannon yli nii joutu laittaa puita renkaan alle että lähti pois ku kanto oli alla Erittäin iloinen
Janttu   [%21.%11.%2009 kla2009 %19:%marraskuu]
tottakai ne puut kasvaa mutkalle, jos on toisella puolella kasvanut lähempänä toinen puu ja sen puolen oksat enemmän karsiutuneet. Oksapaino jää toiselle puolelle ja lähtee kallistumaan. myöhempiä harvennuksia tehtäessä huomaa hyvin, kun on eh:ssa jätetty lähekkäin niin molemmat tyvästä mutkalla Hymy
oppipoika   [%21.%11.%2009 kla2009 %19:%marraskuu]
Mutta miks siemenpuut vääntyy mutkalle vasta kun jäävät yksinään? Eikös se sama paino ole ollut siellä aikaisemminkin niissä oksissa? Mun käsitys on ollut että alkaa pöyriä auringonvalon mukana enempi ja siitä mutka, voin hyvin olla väärässä. Ajattelisin että tuo kaksi puuta lähekkäin ja molemmat mutkalla johtuis siitä että kumpikin pyrkii irtautumaan toisesta ja saamaan enempi valoa mutta siedä sit mikä lopullinen syy on.
Janttu   [%22.%11.%2009 ksu2009 %17:%marraskuu]
Todennäköisesti käy niin että kun ympäriltä lähtee kaikki niin lähtee sitten oksapainon (ja niissä talvisin olevan lumen) mukana taipumaan, koska aikasemmin ollut ympärillä "rajoittajia". näin tämän olen ymmärtänyt Hymy
oppipoika   [%22.%11.%2009 ksu2009 %18:%marraskuu]
Pitääpä katsella onko vääntyneissä puissa oksat epätasapainossa ja painoa enempi mutkien puolella. Erikoinen ilmiö kyllä kun kaikki kääntyy samaan suuntaa, etelään missä ne oksatkin kyllä yleensä on.
6350   [%22.%11.%2009 ksu2009 %20:%marraskuu]
On muutamassa rungossa muuten ollut tuota oppipojan mainitsemaa vikaa. Joutunut tekemään sillon mahdollisimman lyhyen tyven. Kummassakin teoriassa lienee todenperäisyyttä. Nuo olivat kasvaneet jo melkoisen harvassa ennen siemenpuu asentoon joutumista, joten epäilen tuota vihreän oksaston valoon päin kiertymistä. Koska koko puu ei ole kallellaan, vaan ns. kierteellä.
Janttu   [%22.%11.%2009 ksu2009 %21:%marraskuu]
siemenpuita ei aikaisemmin ole sillä tavalla edes tullut katsottua (varmaan kun omilta mailta rahapulassa viety kaikki mistä 3m kuidun saatu tehtyä), mutta harvennuksella oksapaino kääntelee aika mukavasti Hymy
6350   [%23.%11.%2009 kma2009 %09:%marraskuu]
Joo kyllä tiuhaan kasvaneessa varttuneessa männikössä ovat puut lenkollaan mikä mihinkin päin.
jondere   [%26.%11.%2009 kto2009 %21:%marraskuu]
Minkälainen ohjaus tässä yhdistelmässä on? mitenkä vivut sijoteltu hyttiin?
6350   [%26.%11.%2009 kto2009 %22:%marraskuu]
Hydraulinen esiohjaus. Ohjaimet on takaikkunan alakarmilla. Sellaisilla kahdesta kohtaa niveltyvillä kulmarautasysteemeillä, mistä voi hiukkasen säätää mieltymyksen mukaan. Ei kaikkein ergonomisin, mutta nämä vähät mättää.
ToNppa   [%27.%11.%2009 kpe2009 %23:%marraskuu]
Jees, aika huoletoon peli on ollu. Loota (autotronic) pelaa kyllä niinku pitääki, tosin ykkösen syncro meinaa vähän reistailla mutta ei haittaa mun ajos. Ajettu on vajaa 8000h kytkin ja laturi on laitettu. Erittäin hyvä ja taloudellinen peli on ollu, 8-9l/h maanajossa noitten tuhtien kans. Ei paha ja potkua kuitenkin löytyy niin paljon ettei lopu. Mutta tosiaa jos hyvän yksilön löydät niin kannattaa ostaa, edullisia tunteja Huuto

Lahden valtralla näkyy olevan vähän ajettu 3115,
hintaa vaan on "mukavasti".
6350   [%29.%11.%2009 ksu2009 %09:%marraskuu]
Suomessa myynnissä kourallinen 3100:sia, kaikki kovissa hinnoissa. Ruotsista ja saksasta sais järkevämmällä hinnalla. 3600-sarjan pienemmät mallit ois myös vaihtoehto.
Mulla ois melkein vaateena tuo Dynashift loota, eli 93-95 malliset.
ToNppa   [%30.%11.%2009 kma2009 %21:%marraskuu]
Joo kyllä ne on hinnoissaan. Vaan kylläpä saattaa tämmöisenä aikana lähteäkin kohtuu hintaan ku vaan vääntää kauppaa. Kone kauppa ei oikein tunnu käyvän. Liikkeis seisoo samat koneet jatkuvasti. Ite oon ajatellu et vois tuota vaihtaa jossain välis ehkä johonki 6200 sarjaan tai sit se 4370 olis ihan jees, vähän vaan turhan kevyt.
6350   [%01.%12.%2009 kti2009 %21:%joulukuu]
Tänään tuli sitten rajat vastaa, kärry ajouralla pyörät ylöspäin. Ihme ettei mitään hajonnu, vaikka nosturikin otti isoon näreseen kiinni. Vit**taa tää sulan aikana pelleily! ToNppa: ei kai sitä kolmetonnisen jälkeen mitään pikkuverkkua(4300)..
oppipoika   [%02.%12.%2009 kke2009 %19:%joulukuu]
Eipä noista yleensä mitään hajoa jos tyhjänä kaatuu. Itsellä kanssa kärry kaatu viikonloppuna.
Bongari   [%02.%12.%2009 kke2009 %22:%joulukuu]
eikä usein hajoo vaikka kuormaakin olisi Häkeltynyt
ToNppa   [%02.%12.%2009 kke2009 %22:%joulukuu]
Joo kyllä sen aika helposti nurin saa, varsinki jos kikkailee aisanohjauksella...
6350   [%03.%12.%2009 kto2009 %09:%joulukuu]
Oli täys poka pölliä kyydissä. Aattelin taakse kattoessani, että tuosta laajakulmanivelen päältä on ainakin letkua paskana, kun tapas suoraan puuhun. Sammakkotukijaloille kiitos, että sai pelit helposti takaisin pystyyn.

Kommentti 28 - 47 47:n joukosta
Sivu: 1 - 2 - 3