Galleria > Yleinen > Puimurit
Claas Dominator 48s
Avainsanat: Claas

Claas Dominator 48s

8070.jpg Kuva(307).jpg Kuva(189).jpg Kuva(165).jpg Kuva(162).jpg
Äänestä tätä kuvaa (ei vielä ääniä)
Tiedoston tiedot
Tiedostonimi:Kuva(189).jpg
Albumin nimi:sampo30 / Puimurit
Avainsanat:Claas
Kuvaajan nimi:Sampo30
Kuva otettu pvm:Nokia E51
Paikkakunta:Hämeenkoski
Tiedostokoko:245 kt
Lisätty galleriaan:%13.%04.%2009
Tarkkuus:1600 x 1200 pikseliä
Katseltu:4883 kertaa
URL:https://www.pottupellossa.fi/gallery/displayimage.php?pid=34643
Suosikit:Lisää suosikkeihin

Kommentti 2 - 21 21:n joukosta
Sivu: 1 - 2

sampo30   [%13.%04.%2009 kma2009 %19:%huhtikuu]
Velsa 85 & Tuhtin 120 maansiirtokärri vilja laidoin ja yks vanhempi pieni viljakärry otetaan ajoon jos tarvii. kyl itekki kattelin ku sivulle laitoin et lyhyt on mut olkoo on se korkeempi kuin ex sampossa
VALTRA M150   [%13.%04.%2009 kma2009 %20:%huhtikuu]
näyttää aika kapeilta noi renkaat Erittäin iloinen voi olla märällä ongelmia Nauru
sampo30   [%13.%04.%2009 kma2009 %20:%huhtikuu]
kattelin yht kilpee ni noi on isoimmat mitä vakiona saanu.. on täs ollu kuulemma joskus paritkin..
VALTRA M150   [%13.%04.%2009 kma2009 %20:%huhtikuu]
parit ku laittaa niin ei kestä kauaa etuakseli varmaan sit Erittäin iloinen luulisin ainaski
sampo30   [%13.%04.%2009 kma2009 %20:%huhtikuu]
emt.. kytkin tähän on vaihettu ja sehä näis se heikkopaikka o
snaH   [%13.%04.%2009 kma2009 %21:%huhtikuu]
kovin on matalat etuset tosiaan...
6350   [%13.%04.%2009 kma2009 %21:%huhtikuu]
Juu pieni vierintäkehä vaikeuttaa märässä etenemistä.. Tässä taitaa olla "26 vanteella etuset, hieman kevyemmässä 2045 sampossa on jo "34 vanteella.
sampo30   [%13.%04.%2009 kma2009 %21:%huhtikuu]
joo 26 on etuset vähä isompaa kaipais ku on etukenonen..
Lepi   [%13.%04.%2009 kma2009 %23:%huhtikuu]
Onko tässä vyörenkaat? Tästä ei saa "etuakselia" särki millään, jos vain on öljyä pyörästöissä.
VALTRA M150   [%14.%04.%2009 kti2009 %11:%huhtikuu]
onko toi hydro vai variaattori vetoinen?
FIAT   [%14.%04.%2009 kti2009 %16:%huhtikuu]
no kumpikohan ku on kerta kytkinki korjattu nii siittä voi jotain päätellä Idea
MF 6280   [%14.%04.%2009 kti2009 %18:%huhtikuu]
Itellä tullu ainaki paripyöriä käytettyä märimmillä lohkoilla nyt kaksi syksyä. Saa takaset upota aikalailla ennenku vauhti pysähtyy..
sampo30   [%14.%04.%2009 kti2009 %19:%huhtikuu]
variaattori variaattori niinkuin FIAT in viestistä voi päätellä..
Lepi   [%14.%04.%2009 kti2009 %23:%huhtikuu]
Sampo30: Kannattaa vaihtaa vaihteistoöljy ihan varmuuden vuoksi.
Hermanni   [%15.%04.%2009 kke2009 %00:%huhtikuu]
Kokemuksesta voin sanoa että Claas 48 on vankka puimuri ja viat on harvinaisia. Ei mene remmejä eikä laakereita. Vaihteistossa on pieni öljymäärä ja sinne tiivistyy talvisin vettä ja se tuhoaa laatikon täydellisesti. Öljy siis kannattaa vaihtaa joka vuosi. Paripyöriä meidän Claasit ovat kestäneet ongelmitta ja niitä on pakko käyttää kun pellot ovat tasaisia multa ja turvemaita. Sampon kohdalla paripyöräkokeilu päättyi meillä täydelliseen katastrofiin. Myyjä antoi vain neuvon: Ei suositella.
VALTRA M150   [%15.%04.%2009 kke2009 %08:%huhtikuu]
kyllä itse laittaisin sampon ennemmin kuin claassin
Hermanni   [%15.%04.%2009 kke2009 %09:%huhtikuu]
Niin minäkin jos pelaisi. Usko meni kuitenkin jatkuvien remonttien vuoksi. Monta kertaa hajailla joka syksy. Kun vaihdettiin Claasiin ajetaan monta syksyä ilman mitään remonttia vaikka puimuri on vanha ja paljon ajettu. Kyllähän Claasiakin joskus korjata täytyy mutta vähäistä se on.
sampo30   [%15.%04.%2009 kke2009 %19:%huhtikuu]
katotaan koko kone kesän aikana huoltomiehen kanssa läpi Vink
Valmet361   [%15.%04.%2009 kke2009 %22:%huhtikuu]
Joka toinen vuosi on huoltomies samanlaisen kimppakoneen käyny läpi ja varsin huolettomia puinteja uskallan ennustaa. On se kytkinkin kestäny jo yli 1700h Idea
sampo30   [%24.%04.%2009 kpe2009 %18:%huhtikuu]
täs kytkin vaihettu ja ajettu on se 1509,5 h..

Kommentti 2 - 21 21:n joukosta
Sivu: 1 - 2