Galleria > Yleinen > Kaivurit, maansiirto
Jontikat & Junkkarit
Ajettiin soraa kesäl Kestalos
Avainsanat: JD Jontikka Junkkari Valkeala

Jontikat & Junkkarit

Ajettiin soraa kesäl Kestalos

23102008~0.jpg 06112008.jpg 03072008.jpg Stitched_001.JPG PA300008.JPG
Äänestä tätä kuvaa (ei vielä ääniä)
Tiedoston tiedot
Tiedostonimi:03072008.jpg
Albumin nimi:ponsse-po1ka / Kaivurit, maansiirto
Avainsanat:JD / Jontikka / Junkkari / Valkeala
Kuvaajan nimi:ponsse-po1ka
Kuva otettu pvm:16.7.08
Paikkakunta:Kouvola
Tiedostokoko:393 kt
Lisätty galleriaan:%08.%01.%2009
Tarkkuus:1600 x 1200 pikseliä
Katseltu:6806 kertaa
URL:https://www.pottupellossa.fi/gallery/displayimage.php?pid=32758
Suosikit:Lisää suosikkeihin

Kommentti 11 - 30 30:n joukosta
Sivu: 1 - 2

nine   [%09.%01.%2009 kpe2009 %21:%tammikuu]
ei vai meinasin lähinnä nuilla painoilla pykälien mukaan? onko rattorilla+kärrillä joku maksimi yhteispaino ? eli onko vetotapille joku painorajoitus?
aakoo   [%09.%01.%2009 kpe2009 %21:%tammikuu]
Näin ajattelinki "nine" että tarkoitit. Onhan niillä oma viidakkonsa. Koukulle max 3T, jarrullisen kärryn max telipaino 3 x veturin rekisteriin merkitty omamassa kuitenkin akselipainoja ylittämättä jne..
Viltsu.   [%09.%01.%2009 kpe2009 %22:%tammikuu]
joo,enempi sais ratsata nuita jyvä jemmareita.ei monellakaan minkäänlaista käsitystä säännöistä,mitä hurjimpia kuormia näkee päivittäin.
ZETOR8045   [%09.%01.%2009 kpe2009 %22:%tammikuu]
tempoissa on onneksi niin pieni lava ettei saa ees ylikuormaa eli nykyään n.10 kuutiota Nauru
aakoo   [%09.%01.%2009 kpe2009 %22:%tammikuu]
No, kunhan herrat saa tekeillä olevat pykälät voimaan niin alkaa se kyttäys. Liikennetraktori, liikennelupa, ajopiirturi, vuoden dieselvero kerralla, traktorin vuosikatsastus, kärrytkin kilpiin ja vuosikatsastus, kuskilla c-kortti ja k-a kuljettajan ammattipätevyysvaatimus ym... Haluavat erottaa liikenne- ja maataloustraktorit kokonaan toisistaan. Maatalouskone vain maatalousajoon ja liikennepeli muualle em ehdoin. Jotain tuonneppäin odotettavissa.
ZETOR8045   [%09.%01.%2009 kpe2009 %22:%tammikuu]
sitä täälläkin odotellaan mutta en usko että ne niitä kovin tarkoiksi saa Nauru kaiken maailman vanhat isännät kyllä putois pois siinä kohtaa mutta ei se oo mahdollista täällä suomen maassa Pyörivät silmät mutta sitten ei olis kuin valluja töissä kun muut merkit rekisteröidään maataloustraktoreiksi Nauru
oppipoika   [%09.%01.%2009 kpe2009 %22:%tammikuu]
Siinä tulee harrastuksille hintaa. Täyttääkö aakoo jo vaatimukset? Saattaa olla että työntekijöistä on pulaa ja hinnat ainakin nousee pilviin. Mikä on sekä hyvä että huono asia. Toivottavasti kyttäävät yhtälailla sekä traktori että automiehiä lepoaikojen yms. suhteen.
ZETOR8045   [%09.%01.%2009 kpe2009 %22:%tammikuu]
liikennlupia eikä piirturia kukaan vieläkään käynyt kysymässä vaikka semmoset onkin eikä ne muutenkaan tunnu olevan traktoreista kiinnostuneita kun kuskit tietää enemmän kuin poliisit näistä pykälistä niin poliisit saavat vain nokilleen Nauru
6350   [%10.%01.%2009 kla2009 %11:%tammikuu]
Niin mutta sitten kun rupee kiinnostamaan, niin saattaa tulla "urakoinnit" hintoihinsa.
Lurkki   [%10.%01.%2009 kla2009 %13:%tammikuu]
Noi uudet määräyssuunitelmat mitä toi aakoo raapusti on ihan pelkästään skallin touhuja kuorma-automiesten töitten turvaamiseksi. Kyllä nyt täytyy traktoriurakoitsijoiden pitää pää kylmänä ettei kaikki tollaset mee läpi.
aakoo   [%10.%01.%2009 kla2009 %17:%tammikuu]
Nuohan onkin vain kuulopuheita mitä siellä suunnitellaan. Mutta.. jos kerran jatkossa ollaan samalla viivalla niin tuotahan se sitte käytännössä tarkoittaa. Odotellaan.. Häkeltynyt
konemies   [%10.%01.%2009 kla2009 %17:%tammikuu]
Ei haittais vaikka loppuis traktoriurakoinnit. On se semmosta keplottelua
Anta   [%10.%01.%2009 kla2009 %17:%tammikuu]
ei nyt voi männä oikeesti siihen että, ois pelto ja liikenne koneet erikseen, siitähän menee just se traktorin monikäyttösyyden idea. Kuorma-auto miehet on kyllä varmasti maailman kateellisinta porukkaa, sehän on kaikkien etu jos tehdään urakat siihen parhaiten sopivilla koneilla. tarvii mitään monimutkasia lakiviidakoita rakentaa mistä kukaan tiedä oikein mitään.. Sehän on ihan selkeetä että liikennelupa ja verolliset aineet tankkii kaupalliseen kuljetukseen ja muuten ajellaan ihan löpöllä. mitä tuota sen vaikeemmaks tekemään.
aakoo   [%10.%01.%2009 kla2009 %18:%tammikuu]
Sekait se on tuota konemiehen tarkoittamaa keplottelua tuo monikäyttöisyys. Niinsanotuilla tukivehkeillä "tienataan"..
aina valmet   [%10.%01.%2009 kla2009 %18:%tammikuu]
Anta täydellisen samaa mieltä olen.. ka-miehille tehdään työmailla tietkin kuin kiitoradoiksi kun ne vähä avaa suutansa mutta meneppä traktorin'/dumpperin kanssa samalle työmaalle niin usein joudut ajamaan eri pölkuja kuin ka:t.
k-agro   [%10.%01.%2009 kla2009 %19:%tammikuu]
en ny koko aikaa mutta kyllä sitä piti jarrutella välillä kun alko hirvittää välillä kun junkkareissa niin paljon soraa kyydissä kun vaan pysyy, niin kyllä se vauhtia lykkäsi ihan tarpeeksi, onko 6820 vihdoinkin lastutettu kun se oli täys mopo kesällä
ponsse-po1ka   [%10.%01.%2009 kla2009 %21:%tammikuu]
en tiedä ei oo tullu käytyy tilal parii kuukautee, ennen rehujentekoo kuulemma ois tarkoitus lastuttaa
Maruko   [%11.%01.%2009 ksu2009 %10:%tammikuu]
Hyvä vaan, että pelto ja liikennekoneet on erikseen, vai onko joku halukas selittämään miten traktori ja kärri ajavat 38€/h kannattavasti ilman, että hommassa haisee fiilunki ja kusetus?
6350   [%11.%01.%2009 ksu2009 %13:%tammikuu]
Talkoillahan voi aina tehdä. Vink Tuohon 38e alvi päälle, niin kyllähän sillä jo jotain kevyempää hommaa tekee. Palkattua kuskia ei voi oikeen tuohon hintaan laskea.
raktori mies   [%12.%10.%2010 kti2010 %18:%lokakuu]
on kyllä hyvät maanaju raktorit Hymy

Kommentti 11 - 30 30:n joukosta
Sivu: 1 - 2