Home > Erikoiset > Haaverit |
FILE 369/1687 |
|
|||
|
Rate this file (Current rating : 3 / 5 with 4 votes) | |||||
File information | |
Filename: | DSCF1383.JPG |
Album name: | Delaval VMS / Haaverit |
Rating (4 votes): | |
Keywords: | 8350 |
Kuvaajan nimi: | Delaval VMS |
Kuva otettu pvm: | 2012 |
Paikkakunta: | Lieksa |
Filesize: | 458 KiB |
Date added: | Jan 27, 2012 |
Dimensions: | 2730 x 2048 pixels |
Displayed: | 14686 times |
URL: | https://www.pottupellossa.fi/gallery/displayimage.php?pid=47610 |
Favorites: | Add to Favorites |
Comment 18 to 37 of 37 Page: 1 - 2 |
|
|||
No jos tuon saa jollain parilla tonnilla niin kunnostaminen voi olla järkevää mutta kyllähän tuosta muuten tulee niin kallis ettei ole mitään järkeä kunnostaa... Ainakaan marmoritiskiltä osia haettaessa
|
|
|||
Jos koneessa ei ole vakuutusta joka lunastaa, ja kone on sinun ja maksettu (kait tuonikäinen on itsensä jo maksanut takaisin) niin halvin vaihtoehto on kyllä kunnostus. Koneella kuitenkin vielä työvuosia edessä 20.
|
|
|||
Joku puhui joskus että jonnikaan hytti olis maksanut 30t€ kaikilla kilkeillä mitähän maksaa valmettiin... No kai sitä tuon ikäisissä koneissa sentään palovakuutus on
|
|
|||
No varmaan maksaa, jos sitä marmoritiskiltä hakee. Kuitenkin euroopassa että suomessa purkamoilla on ohjaamoja. Taisi olla herlevilläkin joku koppi jouten. Koppi valmiina johtosarjoineen tuskin 5000 € tekee purkaamolla.
|
|
|||
Pojat! Kyllä nyt Nuffieldmaster heitti kuuman perunan ampiaispesään tarkoituksella,että saadaan inttämistä ja keskustelua tälle sivulle. Olen nähnyt tulipalon jäljeltä parempikuntoisiakin rattoreita jotka ovat menneet samantien lunastukseen. Mutta elekääpä antako kukaan väitteissäne periksi, sillä oikiassahan me kaikki olemme sanottiimpa sitten mitä tahansa.
|
|
|||
No eihän tässä ole edes vielä mitään kiistelyä vaan keskustelua Aika harva viitsii/uskaltaa moiseen remonttiin ryhtyä varsinkaan kun jos tuosta on kaikki tietokone systeemitkin tuhoutunut, moottorin letkut ym ja mitä hydrauliikkaan tulee niin kyllä tuosta äkkiä se yli 10t€ tulee laskua eikä voi edes palkkaa laskea vielä itselleen... Kyllä tuosta joku vielä koneen saisi mutta tuossakin jo tunteja sen verran varmaankin että kannattaako?? Mutta oikeaa vastausta ei varmaan edes ole
|
|
|||
Sanoisin että lunastuskampe tuo on. Ehjänä 8350 arvo n. 35-45 verolla tunneista ja varusteista riippuen ja mitä olen ymmärtänyt, niin pelkkä uusi koppi maksaa Valtraan n. 15 k€. Tuosta kuitenkin voi hyödyntää ainakin etukuormaimen, etuakselin ja koko voimansiirtolinjan purkuosiksi. Ehkä myös etupyörät ja takavanteet sekä moottorista osia. Mut kauhia työmäärä on alkaa toimivaa tekemään ja yleensä tapaturmakoneita kunnostaessa tuppaa tulemaan työläitä yllätyksiä. V-mäisen ja ikävän näköisiä nuo palovauriot on aina, olipa sitten kyseessä kiinteistö tai kone.
|
|
|||
lunastukseen varmaan menee joo. tekemällä saa kyllä koneen, mutta ei liene järkeä.Nuffieldmasterilla hyviä noi kommentit, ihan ku vaihdelaatikon tiivistys ja laakerointi ja ohjaamon verhoilu+sähköistys olis läpihuutojuttu. valtava työmaa. pelkät työtunnit helposti 5000-10000e
|
|
|||
Ja helposti menee toi 10k€. Itsellä aikoinaan suolla kyrvähti yks kaapeli tm155. Johtosarja 7000€ ja työt 7000€ Yhdessä karvassa vika. Jos ei vakuutusta olisi ollut niin olisin karvan paikallistanut yms. Joten helposti menee tuohon työmaahan töihin se 15000€
|
|
|||
Mutta hei, eikös se oma työ ollut ilmaista?
|
|
|||
Touhutessa voi jäädä ne varsinaiset työt tekemättä, kun kaikki aika menee traktorin kunnostamiseen.
|
|
|||
No heh... Lunastukseenhan se varmasti menee, mutta oletteko varma, että purkaamo sen ostaa? Jos tuo olisi oma kone, ja ei vakuutuksissa palon osalta, niin empä sitä tuollaisena möisi, vaan todennäköisesti pikkuhiljaa kunnostelisin kuntoon, sitä koetin nyt sanoa, että ei ole tekemätön paikka. Onhan ohjaamoja verhoiltu uusiksi, muokattu vielä mieleisemmiksi. Originellia kokonaisuutta en tarkoittanut, vaan kunnostamista sellaiseksi, että kone toimii. Hitekkiä tarkemmin tutkimatta, otaksun, että sitä voisi ohjata myös muuten kuin digipoksin kautta? Samoin moottoriin saanee mekaanisia pumppuja, jos digi
|
|
|||
ei jumankauta mitä juttua
|
|
|||
No mitäs nyt? Kun en tätä sähkölootapuolta tunne toistaiseksi, niin hieman mutu-tuntumalla mennään. Mutta Mika tiedät itsekkin, että rakentelemalla saa aika raadosta koneen. Eikös se sinunkin 900 4wd ole aika kehnossa kunnossa?
|
|
|||
Niin miksi ostaa valmista traktoria? Senhän voi tehdä itse...
|
|
|||
ZETOR8045:mitä se haittaa jos on tunteja kun on uudet osat niin kestäähän ne ja halvemmaksi kai tuo tulee kunnostaa kun esim. ostaa uusi samanikäinenkone
|
|
|||
JokaKoneMies: No ei se niillä uusilla osilla varmaan ole hassumpi
|
|
|||
900 4wd:stä en ota muuta kun etuakselin ja kardaanin. takavetokone hommattuna itse "pää projektiksi" eipä vaan oo vuosiin sitä kerinny laittaa. nyttekkin 2 muuta projektia hallis... oon sitä mieltä että kyllä vanhoja ehottomasti kannattaa korjata ja niin olen tehnytkin ja tulen tekemään. uudet koneet on aika "mamiksia" verrattuna vanhoihin. joku raja sillä kunnostamisellakin on, etenkin jos lähtökohta ei oo mikään kummonen/erikoinen/harvinainen
|
|
|||
Mikäpä siinä on tuon näköstä konetta rassata jos on aikaa ja konetta ei tarvi mihinkään. Itellä ainakaan tulis kysymykseenkään ku ek konetta tarvii joka päivä.
|
|
|||
kyllä se etukuormaaja pitää olla mielläkin 3 rattorissa ek
|
Comment 18 to 37 of 37 Page: 1 - 2 |