Galleria > Yleinen > Kuorma-autot, rekat
Scania R470 ja kasetti
Avainsanat: Scania kasetti

Scania R470 ja kasetti

Volvo%20FH%20161.jpg 43_pöllissä.jpg Kuva_002~1.jpg woikoski2.JPG woikoski.JPG
Äänestä tätä kuvaa (äänet: 3.5/5 4 äänellä)
Tiedoston tiedot
Tiedostonimi:Kuva_002~1.jpg
Albumin nimi:peura2 / Kuorma-autot, rekat
Arvo (4 ääntä):44444
Avainsanat:Scania / kasetti
Kuvaajan nimi:Peura2
Kuva otettu pvm:17.12.2006
Paikkakunta:somero
Tiedostokoko:136 kt
Lisätty galleriaan:%17.%12.%2006
Tarkkuus:1021 x 765 pikseliä
Katseltu:7220 kertaa
URL:https://www.pottupellossa.fi/gallery/displayimage.php?pid=16023
Suosikit:Lisää suosikkeihin

Kommentti 86 - 105 105:n joukosta
Sivu: 1 - 2 - 3 - 4 - 5 - 6

Cattimies   [%10.%02.%2007 kla2007 %22:%helmikuu]
onko automaatissa semmosta ohjausta että se ei anna ajaa lavaa kyytiin jos ei oo nalkkilukko mennyt kiinni_ Se on hienoa jos jää sopivan jyrkkään mäkeen kiinni kärrinkin kanssa kun ei enää käsijarru päälläkään pysy aloillaan vaan lähtee valumaan
Kharju   [%10.%02.%2007 kla2007 %22:%helmikuu]
cattimies: Jos on oikein kylmäpäinen ja tietää että ketjut saa koukuistaan irti niin oon nähny kun yks kuski kaikessa rauhassa kävi nakkelemas ketjut pyörien alle kun yhdistelmä pikkuhiljaa valu alamäkeen... Järkyttynyt
Cattimies   [%10.%02.%2007 kla2007 %22:%helmikuu]
ei vaan meinasin kesäkelissäkin lähtee valumaan jos on vain mäessää jyrkkyyttä
otto.kivisto   [%10.%02.%2007 kla2007 %23:%helmikuu]
mikki: Kyllähän sitä pärjättäis vaikka olis vielä kippaavat kärryt käytössä, kunhan vain ammattinsa osaavia kuskeja löytyisi, mutta kehitys kehittyy, hyötysuhde ja työteho kasvaa ja niitä myös vaaditaan enemmän. Verotusteknisistä syistä auto kannattaa myös vaihtaa 5 vuoden ikäisenä, mistä johtuen ongelmat olisivat vasta 2 tai 3 omistajalla... Nalkkilukko on ihan ok, mutta ei kovin pätevä. Cattimies: Letkukasetti kärryihin on kehitetty mekaaninen venttiili rakenne mikä ottaa liikkeensä kärryn kasettilukon "työntötangosta" ja täten käyttää kärryn jarruja ja aisan nostinta puoliautomaattisesti, vipua pitää kääntää vaan kasetoinnin yhteydessä kerran, kuskin jo ulkona ollessaan. Nauru
Cattimies   [%10.%02.%2007 kla2007 %23:%helmikuu]
nousee jo aisa nytkin tuolla periaatteella mutta jarrut ei, kerropas muuten lisää tuosta systeemistä, nyt ois takoitus tehdä tuo magneettiventtiilillä jotenkin mutta helpompi ois jos ei tarviis sähköjä rakennella enää, koska eihän se pelkällä tuolla vivulla voi toimia nuo jarrut koska nehän laukaistaan vasta sitten pois päältä kun kärri on kiinni, ennemmin sen pitäis silleen että aisannosto+jarrut yhdessä päälle tai siis samasta venttiilistä.. meni vaikeeks
freddie   [%10.%02.%2007 kla2007 %23:%helmikuu]
Mistäköhän valumisesta nyt puhutaan_ Siis jos kesäkelillä on niin jyrkässä mäessä nottei 7 akselin jarruteho pirä vehjettä paikoillaan niin pieni kartanlukukurssi vois olla paikoillaan Nauru
Cattimies   [%10.%02.%2007 kla2007 %23:%helmikuu]
freddie:kyllähän se jarruilla pysyy mutta ei pelkällä käsijarrulla, eihän kuorma-autossakaan ole käsijarrulliset kellot kuin etusissa ja vetävässä, viimeks viime kesänä yhdeltä montulta ajaessa kasetin kanssa niin vaihto meni pieleen niin pysähty melkein mäen päälle ja kun vedin käsijarrun päälle ekana jotta lyön koneen käyntiin niin läks valumaan alaspäin siinä ei auttanut hyvin isoa liikettä ratilla tehdä jottei mennyt linkkuun
otto.kivisto   [%11.%02.%2007 ksu2007 %00:%helmikuu]
Cattimies: Nyt en kyllä ole ihan varma onko siinä jarruja samassa. Pitää perehtyä siihen tekniikkan paremmin ensi viikolla, kun on sen vehkeen kanssa liikkunut vähemmän samoilla työmailla.
Kharju   [%11.%02.%2007 ksu2007 %07:%helmikuu]
Eikös kaikissa autoissa jääkkään kärryyn jarrut päällee kun käsijarrun vetää Nolo Vink Ittelle kävi vähän samalla tavalla eksyttyäni 113 360 kanialla eräälle todella mäkiselle ja mutkaiselle tielle. Ei kai muuten mutta sokeria ja jukurttia oli likimain kantavuuskuorma ja aika oli vähän ennen joulua. Onneksi mäissä oli hietaa kyllä kuorma kaupalla mutta oli aika jännää pysähtyä joka mäkeen puoleenväliin seisomaan jarrulle ja starttaamaan. Jonkin verran haisi kytkin ja vihdekepistä lähti pää irti ennenkuin uskoin että scanialla ei paljoa mäkeen kepitetä...
Cattimies   [%11.%02.%2007 ksu2007 %09:%helmikuu]
kharju:jäähän nyt kärrissä jarrut päälle mutta mäki oli aika jyrkkä, eikä jarrut oo nyt voinut hyvin kaukana olla koska katsastettu 3-4 kuukautta ennen tuota, ite kyllä olin kanssa vähän äimän käkenä kun kanssa oon luullut että kun käsijarrun vetää kuorma-autossa niin se kyllä yleensä pysyyy aloillaan.Se on kyllä aika mielenkiintoinen tilanne lähtee tuommosesta mäestä kun vauhti loppuu, se on aika raakaa peliä kun pistää ryöminnän ja kun jarrulta päästää niin menohaluja ois alaspäin hyvin äkkiä, nykysin tulee noihin mäkiin mentyä kärrin kanssa suosiolta jo ykkösellä ja kun lyö rissat vielä väliin niin ei lopu pitokaan, se on kyllä semmonen monttu että sieltä ajaa jo mielellään pitemmällekin nupilla ihan jo polttoaineen syönnin kannalta
mikki   [%11.%02.%2007 ksu2007 %12:%helmikuu]
otto.koivisto:mä en kyllä nyt ymmärrä mistä sä puhut sä et vissiin oo nähäny muuta automaattia kun sen KHT:n eihän sun siitä nalkki lukosta mitään tarvi piitata kun sä kasetoit sä peruutat kikkiin ja painat nappia nii samalla painalluksella nalkki lukko nappaa kiinni ja kasetti lähtee kyytiin ja kun kasetti on kyytis päästät napista nii nalkki lukko laukee pois kaikki pelaa yhestä napista näin toimii RKP eikä KHT:n käyttäjä kerkee kattoa kun takavaloja ja mitä kaluston vaihtoon tulee nii max 5 vuotta tai 500000km Cool
Cattimies   [%11.%02.%2007 ksu2007 %12:%helmikuu]
kyllähän se on hyvä vaihtaa auto tuon ikäsenä jos siihen on kerinnyt kelata soran ajossa noin paljon, onnistuukin varmaan jossain etelässä missä paljon ajoa ympäri vuoden
Kharju   [%11.%02.%2007 ksu2007 %13:%helmikuu]
cattimies: Ei ainakaan volvoissa ja scanioissa jää kärryyn jarrut päälle kun vedät käsijarrun. Sen varajarruliikkeen aikana kyllä kärry jarruttaa mutta kun vedät vivun lukkoon niin kärrystä vapautuu jarrut...
freddie   [%11.%02.%2007 ksu2007 %14:%helmikuu]
tuntuu jottei klopit palioa tiärä koneista. Emmä mistään mitään tiärä, mä vaan ajan ja kehun omaani on aina pitkälle kantava lähtökohta näissä hommissa. Haukutaan sitte muita merkkejä ja vertaillaan siihen omaan vaikkei oo nähny muutaku kuvan toisen merkkisestä. Ai nii ja esson paarin tietotoimisto kans on hyvä paikka keräillä kokemuksia rahtihommista.
mikki   [%11.%02.%2007 ksu2007 %14:%helmikuu]
freddie:vanha virsi käännä levyä Nauru Nauru
Cattimies   [%11.%02.%2007 ksu2007 %16:%helmikuu]
kharju:no ilmanko ei pysynyt sitten rinteessä,ei oo kyllä koskaan tullut katottua moista asiaa, sehän on selvää että ei kaks akselia riitä pitämään paikallaan 65tonnia
otto.kivisto   [%14.%02.%2007 kke2007 %18:%helmikuu]
Eikö siinä ole vertauskohtaa jos on 2 autoo kht kasetilla 3 rkp ja yks letku_ En tiä paljonko niitä sitten pitäis kasetoida rinnakkain samalla kentällä että tietäis paremmus järjestyksen. Vetoteho on kht ihan omaa luokkaansa, sillä meinaan voi (ihan käytännössä) vetää kasetin perseen maahan kiinni ja vetää takas kyytiin, onnistuuko rkp:llä_ Nauru (ja seuraavaksi joku rupee urputtaan että miksi pitäisi saada kasetin perä maahan, no eihän sitä tartekkaan saada, mutta hyvästä vetotehosta voi olla hyötyä vaikka mäessä kasetoidessa.)
Cattimies   [%14.%02.%2007 kke2007 %19:%helmikuu]
letkukasetti vetää yhdelläkin moottorilla aika hyvin, viime kesänä sattu yks semmonen paikka että ainut suora jossa pysty kasetoimaan niin oli mäessä, vähän ihteäkin arvelutti että jaksaako vetää lavan kyyttiin vaan hyvin tuo tuli, ja ei se ainakaan huonommin vedä mikä on kahdella ajomoottorilla
Juze   [%27.%02.%2007 kti2007 %16:%helmikuu]
kenes peli tämmöne o_
sisumiäs   [%13.%09.%2008 kla2008 %23:%syyskuu]
kuuleppa cattimies jos laitat käsijarrun päälle niin sama mitä teet ratin kanssa niin suttina menee.

Kommentti 86 - 105 105:n joukosta
Sivu: 1 - 2 - 3 - 4 - 5 - 6