Galleria > Yleinen > Traktorit ja koneet
8550 -99
muutettu rivi-pumpulle ja turbo optimoitu;)
Avainsanat: nivala

8550 -99

muutettu rivi-pumpulle ja turbo optimoitu;)

DSC01808.JPG DSC01785.JPG 85505B15D.JPG Kuva0283.jpg Kuva0292.jpg
Äänestä tätä kuvaa (äänet: 3.2/5 13 äänellä)
Tiedoston tiedot
Tiedostonimi:85505B15D.JPG
Albumin nimi:väiski / Traktorit ja koneet
Arvo (13 ääntä):33333
Avainsanat:nivala
Kuvaajan nimi:väiski
Kuva otettu pvm:26.12.2014
Paikkakunta:nivala
Tiedostokoko:232 kt
Lisätty galleriaan:%03.%02.%2015
Tarkkuus:1348 x 759 pikseliä
Katseltu:4319 kertaa
URL:https://www.pottupellossa.fi/gallery/displayimage.php?pid=55622
Suosikit:Lisää suosikkeihin

Kommentti 4 - 23 23:n joukosta
Sivu: 1 - 2

ratsumies   [%05.%02.%2015 kto2015 %15:%helmikuu]
Kui voi olla järkevä polttoainetaloudellinen ratkasu laittaa sitä menemää huonosti palaneena taivaalle? Pyörivät silmät Joko moottori on horo tai ahdin liian pieni Huuto Näi ne valmetin miehet poksauttelee pakosarjoja halki Cool
väiski   [%05.%02.%2015 kto2015 %22:%helmikuu]
moottori sitte varmasti kunnossa. tietoon perustuvia virityksia. kyllähän se savuaa allaalta, kuvassa vasta 1000 kierrosta ja herää 1100rpm max ahtopaine 2.2 bar ja pakopaine pikkusen enemmän joten varmasti kohallaan Nauru
väiski   [%05.%02.%2015 kto2015 %22:%helmikuu]
ja miehellä itellä kokemukset tuhunu verkusta ja alamäkivetosesta peurasta? en perkinssin miehenä huutelis mitään, ja peuraahan ei kestä ruuvata 6920 pakosarijaki aina kuulema pätkissä Nauru oli tuola muutaki ko löyhää pierua, ja ei muuten vejossa savua.
Nauru
ratsumies   [%06.%02.%2015 kpe2015 %01:%helmikuu]
Kokemus on huono tapa hankkia tietua! Kummasti ne insinöörit saa tehtaalla tulevat moottorit viritettyä ilman sitä kauhiaa savupilviä... Saaha ne jotku viritettyä commonrailitkin persiilleen. Yleensä palotapahtuma on liian pitkä ja tulos on savutus ja mahdollisesti halennu pakosarja. Toisekseen ite kuiten piän työkoneet asiallisena ja enkä ala räpeltää niitä pommeiksi. Deereä on kevyesti viritetty ja 200heppaa on mitattu. Eikä sitä saa savuamaa,muutenko tarttaamalla. sillonki automaattisen pakkosyötön ansiosta Nauru jos tuos 1000hp mennee rikki,ni voin antaa jälkee Hymy
ratsumies   [%06.%02.%2015 kpe2015 %01:%helmikuu]
Muutenki deeressä 200 pollea on riittäny iha nätisti normi työskentellyy ja pienimmillää ollaa menty 5l tuntikulutuksella. Ois kiva tietää mitä työtä 5000kg rattorilla pitää tehä että tarvitaa 100 heppoja?
ojr   [%06.%02.%2015 kpe2015 %01:%helmikuu]
Tuohon tapaan TM120 nyykkäriki sauhuttelee alta 1400 rpm,kun vaihdettu suuttimet ja säädetty pumppua. Isommilla kierroksilla ei tuu enää savua.Tehoja ei oo mitattu mutta ainahan sitä on liian vähä.
ratsumies   [%06.%02.%2015 kpe2015 %02:%helmikuu]
Kärryä kuivalla kelillä on mukava vetää ku ei tarvi alkaa pykältelee pikku mäessä pienemälle. Mutta kyllä se on nähty monessa talossa että jos voimaa on liikaa ja kuskilla ei järkiä,ni työkoneet on palasina. Kuiten tulon hankkimis väline,ni ihmetyttää miks pitää saaha kauheesti voimaa jotta päästää tekkee remonttia ja maksaa rahat pois Kysymys Pullinki harrastus eriksee tai muu vetokisa Pyörivät silmät
dexta-_   [%06.%02.%2015 kpe2015 %13:%helmikuu]
Tässä mietiskelin tuota savutus hommoo, aeka kaakaa haettu, mutta jos dextalla hissuttelee pitkään pienillä kierroksilla (noin 800rpm) alkaa kone savuttamaan sini-mustaa savua aika reilusti, ei koneen lämpö riitä polttamaan kaikkea jolloin menee taivaalle. Sama varmaan käy jollain tavalla tuon valmetin kanssa, ilman kuormitusta ei polta kaikkea mutta vedossa polttaa paremmin kovemman rasituksen takia. Eli saattaa auttaa kummasti polttoaine taloudellisuuten jos vedetään reilun kokoisia koneita, klapi sirkkelin pyörityksessä taas viepi reilusti enempi kui ennen. Nauru
väiski   [%06.%02.%2015 kpe2015 %22:%helmikuu]
jären kans täytyy ajella mutta kyllä valametti tehua kestää. tuossaki 11 000h suolla, ja hakkurin pyörityksessä. ei aukastu vielä kummemmin mistään. isännällä on vanahempi ns"heikko" peränen 8400 ja takuun jäläkeen laitettu 220hp,11 000h ja sitte tehtiin pumppu, suuttimet ja turpo 300hp ja nykyään yli 15 000h avaamaton vaihteisto ja moottori. Nauru pikavaihteen pakat tietenki uusittu mutta ne on kuluvaa.
väiski   [%06.%02.%2015 kpe2015 %22:%helmikuu]
ja tuo on pieni ruokanen nykyään ku vertaa saatanastyne pumpulla, vaikka tehua ja vääntyä huomattasti enemmän Nauru moottorissa oli 336hp ja 1570nm, ei tarvi vaihetta kaivurilavetin kans pikku mäessä vaihella Cool
väiski   [%06.%02.%2015 kpe2015 %22:%helmikuu]
mitä hommaa sinä teet jos ei tarvi 5000kg rattorissas yli 100hv? halakoja? Nauru meillä on pienin kone 675 verku ape koneena ja siinäki tarvii 120hp
väiski   [%06.%02.%2015 kpe2015 %22:%helmikuu]
ja niitä raskaita töitähän kyllä löytyy, 3,2m raivausjyrsin, 6m levee tasauslana, tarkkuussilppuri, äestykset,ym.ym että löytyy niitäki hommia missä henki loppuu näistäki ja vakio konetta turha tuua Pyörivät silmät
ratsumies   [%07.%02.%2015 kla2015 %01:%helmikuu]
Jos tulloo sini mustaa,ni suuttimet uusiksi. Tutuu iha järjen vastaselle että pienillä kierroksilla,mikäli kone käy kirkkaasti,voi viedä enemmän ku urku auki. Naapurin isännän commonraili moottorista on otettu 450 ja ei sekää savuta tyhjällä saati kuormitettuna. Tarkotin tuol 100 satoja. tuntuu turhalle ajatukselle että 5000kg konella voi kuskata sellasta työkonetta,että 300hp tarvii.
väiski   [%07.%02.%2015 kla2015 %13:%helmikuu]
eipä niistä pienistä suuttimista saa menemään ainetta tarpeeksi lyhyessä ajassa. pienillä suuttimilla vaan turhaa lämpöä ku ruiskutus aika pitenee ja sitte nimen omaa alkaa pakosarjat hehkua ja katkeilla, niinku teilläpäin aina käy Nauru Nauru Nauru ja kuvassahan penkki ahistaa kaiken minkä tuo jaksaa, jollet sitä tajunnu Pyörivät silmät
väiski   [%07.%02.%2015 kla2015 %13:%helmikuu]
eihän tuokaan tyhjänä savua, ja vejossakaan ei tuu haikuakaan ennenku alakaa puutumaan, ja ahin on mukana sinne 1100-1200 kierrosta ja luonnollisesti semmosilla kierroksillahan ei voimaa vaativaa hommaa tehäkkään.
ratsumies   [%08.%02.%2015 ksu2015 %23:%helmikuu]
Tiiän yhen halenneen pakosarjan ja valmetista jonka erotti kaukaa mustasta savusta. Voiha sekin olla että Valtrat kasataa kiinan halpa valmiste osista. Mutta kummasti ne kestää paremmin ja on taloudellisia mitkä ei savuta turhia. Pysyy moottorikin puhtaana Cool
väiski   [%08.%02.%2015 ksu2015 %23:%helmikuu]
juupa juu. nivalassa jontikan huollossa vaihtelivat jenkki jonnun voimanottoon laakereita, made in china. ihimetteli vanahatki jontikan miehet miten on laatumerkissäki sorruttu. ei löyvy peuralta semmosta joka kestää rimmata. perkinssistä puhumattakaan Nauru eipä oo vara ostaa 300hp vakiojohannesta, kalliita kiloja ja liikaa niitatäki.
väiski   [%08.%02.%2015 ksu2015 %23:%helmikuu]
"tiiän yhen" Nolo Nolo kannattipa mainostaa? palioko on suomenmaassa rimmattuja 8000:tta sarjan valamtteja tuhatkertanen määrä verrattuna mihin vaan muuhun valta merkkeihin! ja mies titää yhen halenneen pakosarjan? minäki tiiän pari jotka on notkahtanu lämmön takia. MUTTA jontikoista menny 20% tehon lisäyksellä samallaki omistajalla olemattoman jälki-käytönki takia 3 poikki. tapauksia löytyy monia
Pyörivät silmät
ratsumies   [%10.%02.%2015 kti2015 %01:%helmikuu]
Siinä se karu totuus paljastuu siitä virittämisellä. Ei muutako remonttia ja remonttia. Ei koskaa oo tarvinu kajota perkinssii tai John Deeren moottoreihin. Ei kyllä muutenkaan. Kuiten tässä on jo 10v rattorilla värkätty ja on ollu iha leipä työ. Yleensä se koneen hajuamisen syy löytyy siitä ratin ja penkin välistä Huuto
mf 4270   [%10.%02.%2015 kti2015 %01:%helmikuu]
ite nevalla kymmenen vuotta töitä tehneenä sanon että 250heppaa on sopiva määrä. Sen yli rupiaa tuleen tulien ja lämpöjen kans onkelmia. Voimansiirto kyllä kestää oikean käytön. Muutenhan tuommoset valmetit on ihan surkeita työn tekoon verrattuna vaikka nyykkariin.

Kommentti 4 - 23 23:n joukosta
Sivu: 1 - 2