Galleria > Yleinen > Traktorit ja koneet |
TIEDOSTO 11159/14488 |
|
|||
|
Äänestä tätä kuvaa (äänet: 2.7/5 7 äänellä) | |||||
Tiedoston tiedot | |
Tiedostonimi: | Tolppa1.jpg |
Albumin nimi: | jone / Traktorit ja koneet |
Arvo (7 ääntä): | |
Avainsanat: | Valtra / T170 |
Kuvaajan nimi: | Jone |
Kuva otettu pvm: | Töistä |
Paikkakunta: | Forssa |
Tiedostokoko: | 121 kt |
Lisätty galleriaan: | %18.%01.%2007 |
Tarkkuus: | 1100 x 825 pikseliä |
Katseltu: | 4860 kertaa |
URL: | https://www.pottupellossa.fi/gallery/displayimage.php?pid=16686 |
Suosikit: | Lisää suosikkeihin |
Kommentti 41 - 60 60:n joukosta Sivu: 1 - 2 - 3 |
|
|||
Sitte kannattaa jättää ne urakoinnit niille joilla on luvat kunnossa jos ite ei pysty/VIITSI niitä hommata
|
|
|||
pomon murhe
|
|
|||
Catintelat: Kyllähän se jo kohta kolme vuotta taskussa on ollu Yläasteen työharjottelussa kyllä ajoin T-kortilla saman firman 8550. Ja kaveri joka on pomon serkku ni 15vee asti ajellu noita vehkeitä . Taitaa se liikennelupa olla aika hintava. Itellä ei sen paremmin tietoo mut tietääkö joku muu hintaa___
|
|
|||
kurssi on 1500euroa... ei se nyt nii paljoa ole
|
|
|||
maaseudun tulevaisuudessa oli kuulemma juttuu että maatalous traktorit olis nytten liikenneluvan ulkopuolisii ite en oo sitä juttuu lukenu pomo vaan sano ite lupa (kuulemma) on alle 1000e
|
|
|||
juu ja nelisen tonnia pitäs olla tilillä.. et saa luvat.. must luvan saanti ei ole kun 1000e just pitäs kurssi käyä..
|
|
|||
No eipä tuo nyt sitte ihan mahdoton summa oo. Kauanko se kurssi taas kesti_ Ei kai ainaka millää yhen päivän istumisella selviä toisin ku esim. Tieturvakortti
|
|
|||
tota 6 päivää.. ja 6 päivä on loppukoe..
|
|
|||
pomon deutsi on vm-02 ja sillon on saanu valita 50 lootalla olevan rattori liikenne/maataloustraktoriksi ja se on maatalous rattoriksi rekisteröity
|
|
|||
Mites tollasen liikennetraktorin käyttö maatalousajossa niin tarviiko se sillonkin C-kortin vai riittääkö T_
|
|
|||
Vaatii aina C-kortin jos rekisteröity pelkästään liikennetraktoriksi. Maataloustraktorit ei ole liikenneluvan ulkopuolella, aina kun kytketään akselimassaltaan yli 10t kärry perään ja ei omaa tai maatalousajoa niin veturi muuttuu automaattisesti liikennetraktoriksi = oltava rekisteröity liikennetraktoriksi, C-kortti kuskilla, liikennelupa ja päivävero. Jos jatkuvaa (yötäpäivää) ajoa ja vaihtuvat kuskit niin piirturi käyttöön, "virkamiespäivinähän" ei lepoaikasääntöjä voi kovin helposti rikkoa. Noilla pärjää pitkälle, maatalousurakoinnissa toimii tuo 50km sääntö kotipaikalta ilman liikennelupaa. Lavalle tuohon voi heittää n.12T ettei akselimassa ylitä sallittua 18 tonnia.
|
|
|||
Miksi tuota liikennelupaa ollaan aina vaatimassa ku puhutaan liikennetraktoreista, eikös liikenneluvan tarvi vain sillon ku ajetaan rahtia muille_ Omat soranajot,kaivurinsiirrot,auraukset jne. saa varmasti ajaa ilman lupia liikennekoneellaki!
|
|
|||
Laki kaupallisista tavarankuljetuksista astui voimaan,siinä annettiin ns.liikennetraktoreille oikeuksia harjoittaa ammattimaista tavaraliikennettä jopa ILMAN LIIKENNELUPAA! MUTTA kyseessä on maa/metsätaloudenharjoittaja ja maa ja metsätalous tuotteita, sem haketta lämpölaitoksille alle 50km säteellä. Tää on suoraan SKAL:n Pj:n puheesta
|
|
|||
Pitää paikkansa. Lupavapaus jos olet maa- tai metsätilallinen ja kuljetat omaa, lämpölaitokselle myymääsi haketta alle 50km päähän kotoa.. Jos taas ajat sitä rahtina niin tilanne on toinen.
|
|
|||
Onko jossain sanottu että esim. hakkeen pitäisi olla OMAA jos sitä kuljetetaan maatilan traktorilla_ Ja onko tätä lakia vielä ees tehty. Tässä jotain... http://www.eduskunta.fi/faktatmp/utatmp/livm_12_2006.htm
|
|
|||
merkkaa kirjanpitoon pelkästään traktorityöt kun laskuttaa niin valtion on paha perii mitään takautuvasti vaikka jäis kiinni
|
|
|||
Meki aikamme tutkittiin ja riideltiin noista pykälistä. Sitte hommattiin luvat niin ei tartte huolehtia muuta kuin päivävero lähtiessä jos sellaista ajoa. Huomattavasti rennompaa lähteä hommiin..ja kun on kuitenki sellaisia töitä listalla jotka varmasti on liikenneluvan varaisia
|
|
|||
joo mutta kun on jopa kesken päivän ja joskus jopa useempi tunti semmosia missä ei tarvita ja eihän mun setorikaan voi muuttua liikkennetraktoriksi kärryn takia se ei edes täytä kaikkia liikennetraktorin perusteita/vaatimuksia ja suurin osa traktoreista ei oo nestepainetoimisia linkku-koneita persseestä koko laki ei kyllä voi ketään velvottamaan täyttämään tuota koska se on niin epäselvä ja yhtään ennakkotapausta ei oo mutta yksi juttu on korkeimmassa oikeudessa miten paljon liikennelupa muuten makso :_:
|
|
|||
miten muute tuon liikenneluvan ees saa pitääkö siihe käyä jonku sortin kurssiki
|
|
|||
Olikohan se 6 päivää koulua + muutaman tunnin tentti päälle joka pitää läpäistä. Lisäksi hakijan on oltava hyvämaineinen, täysjärkinen ja vakavarainen (poliisilta ja verottajalta tiedot + 4000e pantti / traktori tai vakavaraisuustodistus). Kyllä se setori vain muuttuu liikennetraktoriksi jos kärryn akseleilta tulee yli 10T tiehen. Yhdistelmä on laiton jos et tee muutoskatsastusta.. Lupa kaikkineen n.1200e.
|
Kommentti 41 - 60 60:n joukosta Sivu: 1 - 2 - 3 |