Galleria > Yleinen > Kuorma-autot, rekat
Puolustusvoimien Sisu SA-240 
Puolustusvoimien Sisu SA-240 raskas maastokuorma-auto "RaSi".
Avainsanat: Puolustusvoimat PV Sisu Rasi SA-240 ABC Hirvaskangas

Puolustusvoimien Sisu SA-240

Puolustusvoimien Sisu SA-240 raskas maastokuorma-auto "RaSi".

tervon_scania.JPG matokankaan_scania_2.JPG Sisu_7535.JPG Scania_R420.JPG Pessin_sisu.JPG
Äänestä tätä kuvaa (äänet: 0/5 1 äänellä)
Tiedoston tiedot
Tiedostonimi:Sisu_7535.JPG
Albumin nimi:mjk79 / Kuorma-autot, rekat
Arvo (1 ääntä):00000
Avainsanat:Puolustusvoimat / PV / Sisu / Rasi / SA-240 / ABC / Hirvaskangas
Kuvaajan nimi:mjk79
Kuva otettu pvm:28.9.2010
Paikkakunta:Äänekoski, ABC Hirvaskangas
Tiedostokoko:243 kt
Lisätty galleriaan:%28.%09.%2010
Tarkkuus:1024 x 768 pikseliä
Katseltu:5190 kertaa
URL:https://www.pottupellossa.fi/gallery/displayimage.php?pid=42259
Suosikit:Lisää suosikkeihin

Kommentti 11 - 30 30:n joukosta
Sivu: 1 - 2

samemies   [%29.%09.%2010 kke2010 %15:%syyskuu]
Juu noista "moduuleista" sen verran että ne on käytössä vaan rauhanajan touhuissa ja RASIIN mahtuu nykyään 16henkeä lavalle mutta tavaratilaa ei ole ollenkaan. MASIIN mahtuu 12 ja siihen jää sentään joukkueen muulle roinalle tilaa lavan etuosaan. Vittumaisia noi on nostella paikoilleen ja pois jos kapellit on päällä kun sen verta korkea toi runko noissa virityksissä
Simppa   [%29.%09.%2010 kke2010 %18:%syyskuu]
Miten muilla autoilla, onko samanlaiset "häkit" niissäkin? Vai onko kokonaan kielletty miehistön kuljetus niissä, esim. zil, maantiekuorma-autot..?
samemies   [%29.%09.%2010 kke2010 %19:%syyskuu]
Idän ihmeistä en tiedä mutta tuskin niissäkään saa kuljettaa kun MASI-150 eli vanhoissa maseissa ei ole lavassa paikkoja moduulien kiinnitystä varten ja toinen uus laki kieltää kuljettamasta esim. Vaihtolava Eemelien ja scanioiden kyydissä ihmisiä koska lavarakenteiden pitää nykyään olla kiinteät :-/
Juice   [%29.%09.%2010 kke2010 %20:%syyskuu]
2004 oli onneksi vielä A-45 ja 30 jamppaa lavalla. Taisi olla ihan viimeisiä aikoja ainakin kajaanissa kun a-45 oli kenelläkään kuittipelinä. Turvallisuuttahan tuo on mutta näyttää lähinnä joltain huvipuiston vehkeen osalta tuo lavahässäkkä.
502/600   [%29.%09.%2010 kke2010 %21:%syyskuu]
Eikös "protossa" ollut alle 30 se sallittu määrä. Jotain 27 tai 28 muistelen. Huvipuiston härpäke mulleki tost tulee mieleen.
jusu   [%29.%09.%2010 kke2010 %21:%syyskuu]
juu sitä luokkaa.. ahdasta oli jos koko satsi mukana Nauru sitte oli amerikkaa ku joskus harvoon pääsi eemelillä.. muttei oo uazin voittanutta Nauru
Simppa   [%30.%09.%2010 kto2010 %07:%syyskuu]
Kyllä pornokopilliset rellut oli sitä luksusta... Erittäin iloinen
Juice   [%30.%09.%2010 kto2010 %18:%syyskuu]
Joo enpä muista että protoa olisi koskaan ahdettu täyteen kuin harjoituksissa pihalla. En enää muista mikä se aika oli mihin piti porukan päästä sisälle istumaan / pois.
502/600   [%01.%10.%2010 kpe2010 %16:%lokakuu]
Olen ajanut protoa, jossa oli kyydissä 32 henkilöä ja tykin kalusto sekä 122 millin haupitsi koukussa. Protossa oli tietenkin myös laiskin mahdollinen moottori, eli Leylandin vapari. *off topic*
KJL   [%01.%10.%2010 kpe2010 %21:%lokakuu]
Ehkä oli leukun kone... muttei kaikissa. Yhdessä yksilös oli 80-luvun lopulla valmetin turbokutonen. Vajaa vuosikymmen sitten osui silmään YK-valkoinen proto V-8 koneella. Proton seuraajaksi suunnitellusta "sammakosta" ei kai koskaan tullut mitään. 802:n kone, portaaliakselistot ja kiilamainen nokka.
urakkamies   [%01.%10.%2010 kpe2010 %21:%lokakuu]
Kaikki Protot oli alkujaan Leylandin koneella, joihin osaan asennettiin myöhemmin Valmetin 611. Tuo V8 oli joku proton proto eikä niitä muistini mukaan ole kuin yksi.
502/600   [%02.%10.%2010 kla2010 %10:%lokakuu]
Niinisalossa oli protoja neljällä eri koneella. Vanhimmat oli Leylandin vaparilla ja uudemmat Valmetin vaparilla. Harvinaisuuksina oli siten Leylandin turbokoneella ja Roverin V8:lla (YK) varustettuja yksilöitä. Turbo Leukun perässä ei Masilla metsässä pysynyt.
samemies   [%02.%10.%2010 kla2010 %20:%lokakuu]
pitää ens viikol yrittää ehtiä ottaa pojille kuva ns. uudesta protosta joka on samaa kokoluokkaa kun ne aidot ja alkuperäiset protot. näissä uusissa on sisun logojen takana mannin tekniikka...
KJL   [%02.%10.%2010 kla2010 %21:%lokakuu]
Niin... siis Niksulan protoista suurin osa oli mun aikana leukun vapareita, yks oli vallun turbokutonen. Eräs yksilö oli proton proto KB-45, kun muut oli A-45. Protosta teki erittäin maastokelpoisen lähinnäkin kulkineen tolkuttoman/riittävän vetelä runko. Jos tiheään metsään oli pakko mennä, silloin paras oli proto. Huiput 102 mittarin mukaan... ja silloin Lada-kuskikin löysi kaasupolkimen. Liekö tämä se uusi "proto"? http://www.sisuauto.com/ap-pics/trucks/tupu_4x4_1.jpg
samemies   [%03.%10.%2010 ksu2010 %12:%lokakuu]
sama vehje. automaatti laatikolla ja ilmastoinnilla Vink kelpaa rymytä mettäs.
Der Wolf   [%04.%10.%2010 kma2010 %01:%lokakuu]
Kyllä niissä viimesissäoli se 611 turbo kuutonen alkujaan, olivat uusimpia ja siten myös yleensä 40 cm lyhyempiä, koska olivat peruskorjaamattomia. Ja Ptoto oli just se KB-45 oli eri akselit alla ja muuta pientä eroa A-45 malliin, joka oli A-45 ei proto.
<SCANIA>   [%12.%11.%2010 kpe2010 %20:%marraskuu]
onks toi säkylän armeijan Kysymys
Leylanteri   [%20.%02.%2011 ksu2011 %19:%helmikuu]
Kainuunprikaatin auto, ittekin tullut kuvassa olevalla autolla ajettua
Kaupoi   [%21.%02.%2011 kma2011 %16:%helmikuu]
Kappas, tää oli mullaki kuitilla jonkinaikaa 97-98.
mf6260   [%23.%03.%2011 kke2011 %14:%maaliskuu]
tässä kuvassa oltiin poikain kans tuomasa rasit tikkakoskelta penkityksestä.

Kommentti 11 - 30 30:n joukosta
Sivu: 1 - 2