Galleria > Yleinen > Traktorit ja koneet
tuulenkaatoja valmet 565 ja evillä
meinas olla takapainoinoinen vaikka teliä jo siirretty taaksepäin. mut hyvin pääsi, kun ei pahoja paikkoja ollu. toki tukit vedetty ekask tien vieree mistä noukittu kärrillä:)

tuulenkaatoja valmet 565 ja evillä

meinas olla takapainoinoinen vaikka teliä jo siirretty taaksepäin. mut hyvin pääsi, kun ei pahoja paikkoja ollu. toki tukit vedetty ekask tien vieree mistä noukittu kärrillä:)

13010022.jpg 064.JPG WP_000622.jpg 106.jpg 097.jpg
Äänestä tätä kuvaa (äänet: 4.3/5 5 äänellä)
Tiedoston tiedot
Tiedostonimi:WP_000622.jpg
Albumin nimi:Mise / Traktorit ja koneet
Arvo (5 ääntä):44444
Kuvaajan nimi:mise
Paikkakunta:kouvola
Tiedostokoko:530 kt
Lisätty galleriaan:%12.%01.%2013
Tarkkuus:2108 x 1581 pikseliä
Katseltu:4010 kertaa
URL:https://www.pottupellossa.fi/gallery/displayimage.php?pid=51079
Suosikit:Lisää suosikkeihin

Kommentti 1 - 14 14:n joukosta
Sivu: 1

Nokka4372   [%13.%01.%2013 ksu2013 %09:%tammikuu]
Asennetta Cool
evvk   [%13.%01.%2013 ksu2013 %09:%tammikuu]
joo , ei tarvii aina olla 100 000€ traktorii kärryn edessä , ja toi on ketterän kokonenkin Hymy
sampo3045.   [%13.%01.%2013 ksu2013 %10:%tammikuu]
ei pahalla, mutta tosi vaarallinen yhdistelmä. nimimerkki,kokemusta on
dexta-_   [%13.%01.%2013 ksu2013 %10:%tammikuu]
Eipä ne kopin lasit paljoo hiasta jos se tukki on tullakseen. No turva kaari olisi ok.
Mise   [%13.%01.%2013 ksu2013 %12:%tammikuu]
ketterä polttopuurankojen haussa ja menee aika hyvin jos ei paljoa lunta olis.. ei vaarallista, kun vähän järjellä osaa käyttää.
Jii   [%13.%01.%2013 ksu2013 %14:%tammikuu]
Takapainoinen kuorma, pieni traktori ilman hyttiä = hengenvaarallinen yhdistelmä kun jotakin sattuu, traktori katollaan hetkessä. Vahinko ei tule kello kaulassa Huuto
dexta-_   [%13.%01.%2013 ksu2013 %17:%tammikuu]
Eikös kuvassa lue että tukit olisi vain teitä pitkin viety valmetilla?
Riku97   [%13.%01.%2013 ksu2013 %18:%tammikuu]
'' hengenvaarallinen yhdistelmä kun jotakin sattuu, traktori katollaan hetkessä.''miten tuo traktori voi mennä katolleen kun siinä ei ole koppia Pyörivät silmät
rahtari   [%13.%01.%2013 ksu2013 %19:%tammikuu]
kaikki on hengen vaarallisia jos ei kuskilla ole tolkkua päässä, tuohan on ihan normi kuorma tollaselle raktorille, katelkaapa kuvia vanhoilta savotoilta joissa on hurjankokosia kuormia ja veturina majori tai nuhvi, ei nyky isännät uskalla vetää sellasia kuormia etes sillä uudella 150hv raktorilla Vink
oppipoika   [%13.%01.%2013 ksu2013 %20:%tammikuu]
Niinhän entisaikaan vedettiin 20-30 motin kuormia majureilla ja nuhveilla, tuli siinä sivussa leskiäkin ja lapset jäi vaille isää aika monesti. On hyvä että nykyään on kuormat jossain suhteessa veturiin nähden.
ZETOR8045   [%13.%01.%2013 ksu2013 %21:%tammikuu]
Vanhat äijät joskus puheli niistä ajoista kun dextoilla ja muilla sen ajan vehkeillä mentiin sorakuormien kanssa kärryn veto päällä kovaa ja jarruista ei ollut tietoa ja mutkissa meinas kärry lykätä suoraan jne... Totesivat vaan ettei kyllä enää lähtis tuohon leikkiin Häiritsevä
vaijerikone   [%14.%01.%2013 kma2013 %00:%tammikuu]
Ja huomioikaa se että jutut paisuu vuosien saatossa Erittäin iloinen 30 motin kuormia majurilla Pyörivät silmät
Nuffieldmaster   [%14.%01.%2013 kma2013 %07:%tammikuu]
Niitä OIKEASTI isoja kuormia majoreilla ja nuhveilla on vedetty jäädytetyillä rekiteillä, ja kun tarkastelette rekien rakennetta, niin vetovoima on tullut aisapainosta joka on ollut "järkyttävä". Olen nähnyt ukkini savottakuvia joissa suomenhevonen on tukkikuorman edessä, ja voin sanoa, etten lähtisi moista kuormaa vetämään edes neliveto leylandilla. On nimittäin kuormassa kokoa. Vaan näitä on vedetty suomaita (tasaisia) pitkin, jäädytetyillä urilla. Silloin ei ole ojia tunnettu soilla Huuto
Fergumies   [%14.%01.%2013 kma2013 %09:%tammikuu]
Tuo 30 mottinen ole ollut lapin isojen savotoitten aikaan edes harvinaista. Kyseisistä savotoista aikoinaan päättötyön tehneenä, ja kuvamateriaalin nähneenä, voi sanoa että hullultahan se on näyttänyt. Vaan nytkälaitteen keksiminen auttoi traktorikuskeja vaan aika julmetusti, kun kuorman paino käytännössä sysäsi koko yhdistelmän liikkeelle. Siihen aikaan kun ei ollut vaihtoehtoa ajaa pienemmillä kuormilla.

Kommentti 1 - 14 14:n joukosta
Sivu: 1