Galleria > Yleinen > Traktorit ja koneet |
TIEDOSTO 11053/14488 |
|
|||
|
Äänestä tätä kuvaa (äänet: 2.5/5 10 äänellä) | |||||
Tiedoston tiedot | |
Tiedostonimi: | JD_6620~0.jpg |
Albumin nimi: | Leylanteri / Traktorit ja koneet |
Arvo (10 ääntä): | |
Avainsanat: | JD / 6620 |
Kuvaajan nimi: | Leylanteri |
Kuva otettu pvm: | 9.2.07 |
Paikkakunta: | Ilmajoki |
Tiedostokoko: | 30 kt |
Lisätty galleriaan: | %10.%02.%2007 |
Tarkkuus: | 640 x 480 pikseliä |
Katseltu: | 5087 kertaa |
URL: | https://www.pottupellossa.fi/gallery/displayimage.php?pid=17204 |
Suosikit: | Lisää suosikkeihin |
Kommentti 43 - 62 62:n joukosta Sivu: 1 - 2 - 3 - 4 |
|
|||
niin, kai ne valmetit roikanpäästä lähtee, mutta siis ihan kylmiltään nevalle, kun ei satu sähköä tulemaan, niin ollaan tuon kosaanin varassa... meidän volvo vanhus (430) lähti kyllä ilman lämmittämistäkin yli -30 pakkasesta joskus kyllä hyytyi tielle, kun oli jo yli -40 pakkasta, mutta kyllä sen sai vielä kotiin ajettua keplottelemalla... (oli erikoistalvi laatu tankissa, mutta ei riittänyt) sitten taas se meidä 2850 jonni taitaa olla kans sitä lajia, ettei ilman roikaa lähde käyntiin, jos on yli -20 pakkasta
|
|
|||
tossa olin yhen vanhan konekuskin kanssa ni se sano että noi ensimmäiset -05 sarjalaiset varsinki 905 lähti tosi hyvin käyntiin toisin kuin uudet :-_ ja 6200 jonnu lähtee paremmin käymään kuin 6210
|
|
|||
905 on turboton, eli ihan loogista, kun siinä on suurempi puristussuhde, kuin turbo koneissa... eihän turbois taida pahemmin yli 17:1 puristuksia olla (ainakin meidän jonnissa taitaa olla tuo 17:1) kun taas 430 volvos on 21:1, vaikuttaa melkoisesti käynnistykseen, kun ilma lämpenee kunnolla sylinterissä, diesel tarvitsee yli 600 C lämmintä syttyäkseen volvos muuten on pitempi isku, kuin esim. 8400 vallus, eli sekin vaikuttaa siihen lämpenemiseen... (ainakin teoriassa ) sitten on se työmaan vanha 4 pillari, se lähtee varmaan yli -40 pakkasesta pelkästään hehkuttamalla (taitaa olla esikammio kone) siinä on myös muuten ihan mieletön iskunpituus...
|
|
|||
mun mielestä SE ko 905 oli turbolla mutta nää ihmeen päästömääräyksetkin huonontaa käynnistymistä :-_ ei sitä ilmastonmuutosta enää pysty jarruttamaan kyllä on sen verran suuri pyörä lähteny pyörimään ja jääkaudestahan tässä lämmetään
|
|
|||
eihän se koneen peruspuristuksiin vaikuta, vaikka olisikin turbotettu, mutta tehtaalla turbotetuis puristukset on alemmat... (ja oikein viri viri vetotraktoreis jo niin pienet, ettei lähde kesälläkään ilman kosaania käyntiin...)
|
|
|||
joo en oo noita purituksii oikeen koskaan tutkinut
|
|
|||
Ainakin mä oon aina ajatellu että valmetit jotka on bossilaisella rivipumpulla on niitä maailman varmimpia käyntiin lähtiöitä. Ainakin lännen kaivinkone, valmetin pyöräkuormaaja, Tammer-Trukin lingot ja valmetin traktorit. Ainoita plussia valmetille...
|
|
|||
Kyllä se valmetti on siihen asti ollu mahottoman hyvä lähteen käyntiin ku on ollu mekaaninen ruiskutus pumppu Mutta ku on tullu sähkönen nii on palijo huonompi.. Kokemuksia 8000 sarjan valluista
|
|
|||
onko totta :_: meillä 6400 vallu ja vuoren varmasti lähtee käymään säälläkuin säällä
|
|
|||
702 ei kovin hyvä lähtemään kylmänä -5 tekee tiukkaa taas 705 lähtee -15 hyvin käyntii
|
|
|||
Rivipumpulliset lähtee huomattavasti paremmin käyntiin,voimaa sekä pienempi kulutus. Noin yleistäen. Miinusta sitten karummasta käyntiäänestä,vertailkaapa 8950 ja 8550 valluja,lohko sama 7.4l. 8550 hurisee nätisti,isompi rähisee jo tyhjäkäynnillä
|
|
|||
on se vaan komee
|
|
|||
kyllä se t170 vielä tuommoset kusettelloo!!
|
|
|||
ai minne oppilaitoksella
|
|
|||
eikös tuas lue jotta ilmajoki
|
|
|||
jokaisen oma raktori on aina se paras käynnistyjä, ja monen muu aivan (...). tälläisen käsityksen näistä ainaisista kinaamisen aiheista saa
|
|
|||
kavahöylä: Ei pidä paikkaansa! Mulla on toi 2640 massikka tos pihas ja ei tällä kelillä (pakkasta 22) mitään puhettakaan että alle 2 tunnin lämmityksellä ja akkujen lataamisella lähtis käyntiin. Sittekin pitää olla kaveri joka puhaltaa pienellä nestekaasu polttimella imusarjaan tulta. Parin asteen pakkasessa voi vielä lähteä omin avuin jos olosuhteet on otolliset (Tuuli käy etelästä tai lounaasta, aurinko paistaa korkeintaan puolipilvistä, vaimo anto illalla, koirat ei järsiny yöllä mitään hajalle, posti tuli ajoissa ja on vapaapäivä töistä)
|
|
|||
|
|
|||
muuten kavahöylä ei oo imolla 6400:sta valamettia mutta 6300:nen on ja siinäki on vaan jotaki vähä päälle 4000h, mutta pommi meinaa seki olla muutamista paikoosta...
|
|
|||
Mun mielestä maatalouskoulujen traktorien hydrauliikka on kovilla, kun kärryjen ja koneitten letkuja ei putsata ennen, kuin ne laitetaan traktoriin kiinni. olen huomannu sen, kun oon itese maatalouskoulussa tällä hetkellä. Voin sano, että "kavahöylä" on oikeassa kommentissaan, että koulun traktoreita ei hekutetaan ollenkaan pakkasella jos opettaja ei ole lähttyvilla ja vaihteita vaihdellaan koko ajan
|
Kommentti 43 - 62 62:n joukosta Sivu: 1 - 2 - 3 - 4 |