Home > Erikoiset > Haaverit
# Illan viimeinen kuorma # Viikon viimeinen kuorma # Voi prkll
Lauantai illan viimeisellä kuormalla löyty pitkä M8 pultti maantielammikon pohjasta jonka nelivetotraktorin eturengas sopivasti tonkas ylös ja heitti pystöön takarenkaan ruusua vasten niin ettei pultti voinut muuta kuin painua seipääksi renkaaseen. Paikka tietysti huonoin mahdollinen ja erittäin vaarallinen, josta traktori oli pakko nilkuttaa vanteella about 100 metriä tuohon leveään mehtäautotieliittymään, jossa ei ollut vaarana se, että siihen ajavat henkilöautot kopiksi kummastakin suunnasta varoituskolmiosta huolimatta. Tuossa lisäksi tohti tunkata ja laittaa paripyörän rinnalle turvallisesti. Perässä 12 kuution vuokrattu Livakka tyhjänä onneksi.. 
Keywords: rengasrikko M8pulttirenkaaseen

# Illan viimeinen kuorma # Viikon viimeinen kuorma # Voi prkll

Lauantai illan viimeisellä kuormalla löyty pitkä M8 pultti maantielammikon pohjasta jonka nelivetotraktorin eturengas sopivasti tonkas ylös ja heitti pystöön takarenkaan ruusua vasten niin ettei pultti voinut muuta kuin painua seipääksi renkaaseen. Paikka tietysti huonoin mahdollinen ja erittäin vaarallinen, josta traktori oli pakko nilkuttaa vanteella about 100 metriä tuohon leveään mehtäautotieliittymään, jossa ei ollut vaarana se, että siihen ajavat henkilöautot kopiksi kummastakin suunnasta varoituskolmiosta huolimatta. Tuossa lisäksi tohti tunkata ja laittaa paripyörän rinnalle turvallisesti. Perässä 12 kuution vuokrattu Livakka tyhjänä onneksi..

Kuljetusliike_M_Saarisen_Volvo_FH_2.JPG IMG_20160710_111248.jpg Hastagvoiprkl.jpg aanekosken_rekkaturma_1_4_2016_3.JPG 20160414_183149.jpg
Rate this file (No vote yet)
File information
Filename:Hastagvoiprkl.jpg
Album name:Kemopetrol / Haaverit
Keywords:rengasrikko / M8pulttirenkaaseen
Kuvaajan nimi:Kemopetrol
Kuva otettu pvm:5/2016
Filesize:548 KiB
Date added:May 18, 2016
Dimensions:1556 x 874 pixels
Displayed:8056 times
URL:https://www.pottupellossa.fi/gallery/displayimage.php?pid=57499
Favorites:Add to Favorites

Comment 1 to 6 of 6
Page: 1

Nozzz   [May 20, 2016 at 11:56 PM]
menikö kumi paistoon vai raapasitko 2kp uusia?
Kemopetrol   [May 21, 2016 at 10:47 AM]
Se oli uskomaton homma, että käytännössä päällyrengas ja sisukumi selvis tuosta episodista lähes pakastavedetyn oloisina, siis ainut oli M8 pultin mentävä reikä päällyrenkaassa ja semmonen piskuinen saman pultin tekemä reikä sisukumissa. Muuten kumpikin oli just niinkö uudet sisältä Shocked Päällyrenkaaseen laitettiin ihan vaan paikka sisäkehälle rengaskoneessa puoliksi avattuna ja meinasin että ois laittanu uuden sisukumin mutta Kumikorjaamolla tuumas että ehottomasti vaan paikataan tuo entinen ku ei uus oo käytännössä yhtään kummempi.. Remontista tuli aika nopea ja edullinen sitte ku rengastyöt makso 62+ alvi .
Kemopetrol   [May 21, 2016 at 10:55 AM]
Continentalin sisustasta huomas kyllä että oon pitäny renkaissa reilusti ilmaa jotain 2,2 baria että jää kesäksi paisuntavara ettei silti 2,5 barin maksimiraja ylittys kesäkuumallakaan. Niimpä Continentalin rengasrungossa ei ollu mitään viitteitä siittä että renkailla on ajettu vuosien varrella aika paljonki raskaampia kuormia tuohon kokoluokkaan.. Myöskin sisukumi oli siksi niin hyvä ku ei ollu päässy hiertään sitte myöskään.. Huonopuoli on tietty se että onhan se ehottomasti kovempaa kyytiä ku on paljo ilmaa renkaissa.. Mutta aikasemmin meni samankokosia renkaita 4 kappaletta paskaksi 903 kourakuormaajan kans paalien ajossa kun oli vähempi ilmaa..
Kemopetrol   [May 21, 2016 at 10:59 AM]
Sitä tavallaan sitte kyllästy niihin toistuviin renkaiden runkovikoihin 903 takarenlaitten kans niin tuli sitte pistettyä reilummasti ilmaa plus ilmat tulee tarkistettua useamman kerran vuoden mittaan..
oppipoika   [May 21, 2016 at 11:45 AM]
millaisia paineita porukka yleisesti pitää renkaissa? 520/70 38 itsellä 0.8-1.8 käytöstä riippuen..
3070 E   [May 22, 2016 at 10:56 AM]
Samoja paineita tulee pidettyä kuin oppipojallakin... Valtrassa on alla 3100 h ajetut renkaat joissa tulee pidettyä 1,8 kun paripyörät on uudet...

Comment 1 to 6 of 6
Page: 1